امکان سرمایه گذاری خارجیان در بورس به وسیله بازار کریپتو

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر گروه بازار ها و ابزار های اقتصادی مرکز پژوهش بورس گفت: با ایجاد پل ارتباطی بین بازار کریپتو (رمزدارایی یا رمز ارز) و بازار سرمایه، به سرمایه گذار خارجی این امکان داده می گردد تا با انواع کریپتو های بین المللی، به وسیله توکن با پشتوانه دارایی، در بازار سرمایه سرمایه گذاری کند.

امکان سرمایه گذاری خارجیان در بورس به وسیله بازار کریپتو

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آرشیو بهترین هابه نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا): میثم حامدی افزود: توکن سازی دارایی های اقتصادی و استفاده از رمز ارز های بین المللی، بدون آسیب رساندن به فعالان فعلی بازار سهام و خروج پول از بازار، می تواند به تزریق منابع تازه به بازار منجر گردد.

مدیر گروه بازار ها و ابزار های اقتصادی مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس با اشاره به ظرفیت های استفاده از بازار کریپتو ها افزود: چندین سال است که بازار کریپتو ها مورد توجه سرمایه گذاران زیادی قرار گرفته و از اواسط سال 1399 نیز همراستا با افت شاخص بورس، شاهد کوچ بخشی از سرمایه ها به این بازار هستیم. در این میان پرسش اینجاست که چگونه می توان این فرایند را معکوس کرد و از سرمایه ها و ظرفیت موجود در بازار کریپتو به منظور منافع بازار سرمایه استفاده کرد.

حامدی با اشاره به اینکه بسیاری از کارشناسان، تعادل بازار سهام را در دو مؤلفه برگشت اعتماد و بعلاوه وجود نقدینگی برآورد نموده اند گفت: اعتماد سرمایه گذاران به معنای تمایل سرمایه گذاران به مشارکت در فرصت های سرمایه گذاری و استفاده از کانال های واسطه ای مرتبط با سرمایه گذاری ها بر اساس درک آن ها از ریسک و بازده است.

وی افزود: اعتماد در سطح سرمایه گذاران دربرگیرنده دو مؤلفه اصلی خوش بینی نسبت به ریسک و بازده مورد انتظار همچون وجود ثبات و امکان تصمیم گیری منطقی و بعلاوه اطمینان نسبت به وجود حمایت های لازمی همچون حمایت در مقابل انواع جرایم از جمله کلاهبرداری، دستکاری بازار و ... است. مؤلفه دوم مبتنی بر تجربیات اشخاص شکل می گیرد و عاملی است که بر تصمیم سرمایه گذاران در ارتباط با سایر ذی نفعان اثرگذار است.

به گفته مدیر گروه بازار ها و ابزار های اقتصادی مرکز پژوهش سازمان بورس، براساس این دو مؤلفه، سرمایه گذار در صورتی نسبت به بازار اعتماد خواهد داشت که تصمیمات او غالباً متأثر از عوامل بنیادین باشد و سایر ذی نفعان، فضای ثبات در تصمیم گیری برای او به وجود آورند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "امکان سرمایه گذاری خارجیان در بورس به وسیله بازار کریپتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان سرمایه گذاری خارجیان در بورس به وسیله بازار کریپتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید