بچه ها تشنه حقیقت اند و در پی شادی و نشاط

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با صدور پیامی، با تاکید بر این که بچه ها طالب حقیقت و در پی شادی و نشاط هستند، هفته ملی کودک را فرصتی دانسته برای این که به بچه ها از دریچه تازه ای عشق ورزید و طور دیگری آنها را دید.

بچه ها تشنه حقیقت اند و در پی شادی و نشاط

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، مهدی علی اکبرزاده همزمان با فرارسیدن 16 مهر، روز جهانی کودک و اولین روز از هفته ملی کودک، پیغامی خطاب به عموم علاقه مندان جهانی کودکی و دست اندرکاران فرهنگ و هنر کودک صادر کرد.

متن پیغام مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک سال 1400 به این توضیح است:

امروزه پیشرفت روزافزون کشورهای پیشرفته به مقدار اهمیت و توجهی است که برای بچه هاشان قائل هستند و به طور قطع جامعه ای که زمینه رشد و شکوفایی بچه ها را بهتر و بیشتر فراهم آورده باشد، جامعه ای با نشاط، سرزنده، با انگیزه و مطلع را فراروی خود قرار داده است.

فرصت سازی، داشتن برنامه برای پرورش و ارتقاء سطح بینش و مطلعی بچه ها با در نظر گرفتن بسط ارزش ها و باورهای دینی، معنوی و هویتی، بدون تردید تضمین کننده نسلی متعهد، مطلع، با نشاط و مهرورز خواهد بود.

هفته ملی کودک بهانه و فرصتی مغتنم است تا چشم ها را شست و بچه ها را جور دیگری دید و به نیازهای ویژه شان توجه کرد و در یک جمله آن ها را بیشتر فهمید. این فهم و درک و تفاهم می تواند به درستی نوع روابط اجتماعی آینده سازان این مرز و بوم را بنیان نهد.

هفته ملی کودک فرصتی است تا از بچه ها بیاموزیم و یاد بگیریم که از بدی ها دور باشیم و مهربانی، رفیق همیشگی راهمان باشد.

حضرت رسول اکرم(ص)، پیغامبر مهر و مهربانی و دوستدار بچه ها می فرمایند: به بچه ها خود نگاه کنید و از آنان بیاموزید.

برای پرورش روح و جسم بچه ها باید دغدغه داشت و برنامه. باید با بالا بردن اعتماد به نفس، خودباوری، ایجاد انگیزه و نشاط در وجودشان انسان هایی توانمند، قوی، صاحب اندیشه و متعهد را به جامعه هدیه کرد و این وظیفه مسئولان، فعالان حوزه کودک و سیاست گذاران است.

رهبر معظم انقلاب هم به درستی به اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه متذکر شدند که: امروز کلید پیشرفت این کشور به مقدار زیادی دست شماست. شما می توانید این نسل را یک نسل پیشرونده، امیدوار، پرشوق، معتقد به خود و معتقد به ارزشهای اسلامی و ملی خود بار بیاورید.

هفته ملی کودک، فرصتی است برای اینکه به بچه ها از دریچه تازه ای عشق ورزید و طور دیگری آن ها را دید.

بچه ها تشنه حقیقت اند و در پی شادی و نشاط و نیازمند توجه و محبت.

زمانی می توانیم جامعه و جهانی آکنده از زیبایی ها و سراسر خیال و نشاط برای بچه ها رقم بزنیم که نیازهای به روز آنها را بشناسیم و با توجه به شناخت جهان و ایمان به توانمندی هایشان شرایط شکل گیری شخصیت پایدار آنها را رقم بزنیم و چه بهانه ای بهتر از هفته ملی کودک که در این جهت بتوانیم گامهای اساسی برداریم.

امیدوارم هفته ملی کودک سال جاری با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی و با مهرورزی، عشق و توجه به بچه ها، دستاوردی ارزشمند چون لبخند رضایت حضرت دوست را برایمان در پی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بچه ها تشنه حقیقت اند و در پی شادی و نشاط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها تشنه حقیقت اند و در پی شادی و نشاط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید