تظاهرات هزاران نفری در الجزائر برای یازدهمین آدینه متوالی

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، هزاران نفر از مردم الجزائر امروز نیز برای یازدهمین آدینه متوالی تظاهرات نموده و برکناری تمامی عناصر دوره عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق این کشور را خواهان شدند.

تظاهرات هزاران نفری در الجزائر برای یازدهمین آدینه متوالی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آرشیو بهترین ها، مردم الجزائر امروز برای یازدهمین آدینه متوالی به خیابان ها آمده و با سر دادن شعارهایی برکناری عناصر دوره بوتفلیقه و تشکیل یک نهاد ریاستی برای اداره مرحله انتقالی را خواهان شدند.

برگزاری این تظاهرات در حالی است که یک ماه پیش بوتفلیقه پس از اعتراضات گسترده به نامزدی وی برای پنجمین بار متوالی در انتخابات ریاست جمهوری، از سمت خود استعفا کرد و دستگاه قضایی الجزائر نیز چند پرونده علیه فساد عناصر دوره بوتفلیقه گشوده است.

طبق گزارش شبکه العربیه، معترضان با سر دادن شعارهایی از نهاد نظامی خواستند تا به وعده های خود برای اجرای ماده 7 و 8 قانون اساسی عمل کند.

احمد قاید صالح وزیر دفاع الجزائر و رئیس مشترک ارتش این کشور روز چهارشنبه گذشته تأکید کرد که ارتش برای جلوگیری از افتادن کشور در دام خشونت، نهایت کوشش خود را بکار خواهد بست.

اخیرا به دنبال تشدید اعتراضات مردمی، عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزائر مجبور به کناره گیری از قدرت شد و پس از آن عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس الأمة (مجلس) الجزائر به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تظاهرات هزاران نفری در الجزائر برای یازدهمین آدینه متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران نفری در الجزائر برای یازدهمین آدینه متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید