خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: مقابله با کرونا نباید ما را از پیگیری کسب و کار باز دارد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی گفت: مقابله با ویروس کرونا نباید ما را از پیگیری کسب و کارها باز دارد بلکه باید مقابله با بیماری کووید 19 همزمان با پیگیری مسائل کسب و کارها انجام گیرد.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: مقابله با کرونا نباید ما را از پیگیری کسب و کار باز دارد

علیرضا رزم حسینی پنجشنبه شب در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد و فرهنگ کشورهای مختلف اشاره و بیان نمود: با وجود مسائل نشست های این شورا در استان به موقع برگزار شده و ویدیو کنفرانس فرصت خوبی برای پیگیری کارها فراهم نموده است.

وی از بسته بودن مرز کشورهای همسایه به عنوان یکی از موانع مالی یاد کرد و اضافه کرد: بهترین سیاست این است که هم کسب و کارها پیگیری شود و هم با ویروس کرونا مقابله شود.

استاندار خراسان رضوی با اظهار امیدواری نسبت به خارج شدن این استان از شرایط قرمز بیماری کووید 19 بر رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و ادامه داد: با الزامی شدن ماسک 60 تا 70 درصد شهروندان استان از ماسک استفاده می نمایند.

وی همچنین از حل مشکل ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی در گمرک استان خبر دارد و گفت: با تدبیر ستاد ویژه تدابیر مالی تمام بنگاه های مالی که مواد اولیه آنها در گمرک دپو شده است، می توانند کالاهای خود را از گمرک ترخیص نمایند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست از آسیب وارد شده به بخش گردشگری استان یاد کرد و گفت: موضوع گردشگری و آسیب های وارد به آن در استان خراسان رضوی به طور ویژه و استثنایی مطرح است و بسیاری از بخش های این استان با گردشگری ارتباط دارد.

غلامحسین شافعی مهم ترین مشکل ناشی از شیوع بیماری کووید 19 را ریزش اشتغال در بخش گردشگری بیان کرد و اضافه کرد: قرار شد با یاری تأمین اجتماعی در پرداخت سهم بیمه کارفرما، از ریزش اشتغال این بخش در استان جلوگیری شود.

وی این یاری را راهکار بسیار خوبی برای زنده نگه داشتن بخش گردشگری دانست و ادامه داد: ما این راهکار را در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی نیز پیگیری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری نیز به خسارت بسیار استان در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: 14 رسته شغلی مشمول برخورداری از تسهیلات کرونا هستند و ما با اختیارات استانی کوشش داریم حداکثر همکاری را با آن ها داشته باشیم.

علی رسولیان سهم خراسان رضوی از تحصیل تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کووید 19 را 28 هزار و 680 میلیارد ریال معادل 7.2 درصد اعتبارات کل کشور در این خصوص ذکر و بیان نمود: تا به امروز بین 350 تا 400 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: از همه فعالان و بنگاه های مالی که مشمول استفاده از این تسهیلات هستند انتظار داریم در سامانه کارا ثبت نام نمایند و ما اطمینان می دهیم کارگروه اشتغال به سرعت پرونده آن ها را آنالیز کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: مقابله با کرونا نباید ما را از پیگیری کسب و کار باز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: مقابله با کرونا نباید ما را از پیگیری کسب و کار باز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید