خبرنگاران 97.4 میلیارد تومان طرح تولیدی در بخش تعاون اصفهان آماده بهره برداری است

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، اصفهان- خبرنگاران- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: 97 میلیارد و 400 میلیون تومان طرح تولیدی با اشتغال آفرینی برای حدود یک هزار و 443 نفر در مجموعه تعاونی های این استان بصورت متمرکز آماده بهره برداری شده است.

خبرنگاران 97.4 میلیارد تومان طرح تولیدی در بخش تعاون اصفهان آماده بهره برداری است

کامران کلانی روز سه شنبه در گفت و گو با وبلاگ آرشیو بهترین ها گفت: همزمان با 13 شهریور ماه (روز تعاون) 383 طرح تعاونی در کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که سهم استان اصفهان از این طرح ها 68 مورد است.

وی اضافه نمود: این طرح ها از 20شهرستان استان اصفهان در 9 رشته فعالیت به بهره برداری می رسد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تعداد اعضای این تعاونی ها را پنج هزار و 286 نفر اظهار داشت و اضافه نمود:این طرح ها با مجموع سرمایه گذاری 974 میلیارد ریال و 158 میلیارد ریال تسهیلات بانکی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که 16 درصد این سرمایه گذاری ها از محل تسهیلات بانکی است و بقیه از محل آورده اعضای تعاونی ها تأمین شده است.

کلانی اعلام نمود:طرح های تعاونی قابل بهره برداری سال جاری استان 18درصد از سهم طرح های قابل افتتاح کشور است که اصفهان از این نظر در صندلی اول کشور واقع شده است.

وی گفت: امروز تعاون بعنوان یک مدل کارآفرینی و شیوه ای اشتغال مردم محور در جهان مطرح است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه 94 هزار و 151 شرکت تعاونی در کشور وجود دارد تاکید نمود: مطابق قانون اساسی کشور، سهم تعاون در اقتصاد کشور باید 25 درصد باشد درحالی که که این عدد در اقتصاد ما تنها 5 درصد است.

وی با بیان اینکه سه هزار و 314 تعاونی فعال در استان اصفهان موجب اشتغال 52 هزار و 429 نفر شده است، اضافه نمود: 27 اتحادیه تعاونی فعال و هشت تعاونی توسعه و عمران شهرستان در این استان فعال است.

کلانی ادامه داد: 84 درصد سرمایه تعاونی های استان، شخصی و 16 درصد دیگر مربوط به تسهیلات بانکی است.

وی در مورد برنامه های توسعه بخش تعاون در استان اصفهان گفت: در این راستا به دنبال آموزش هستیم و با دانشگاه، مدارس و آموزش و پرورش و فنی حرفه ای تفاهمنامه امضا نموده ایم.

کلانی با اشاره به اینکه سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون در کشور راه اندازی شده است، اعلام نمود: برای توسعه بخش تعاون یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر راه اندازی شده تا از استارتاپ هایی که در قالب شرکت تعاونی فعالیت می نمایند، حمایت گردد، همچنین چند خط اعتباری با رقم 200 میلیارد تومان از سوی بانک توسعه و تعاون برای آنها بازگشایی شده است.

وی گفت: برای بهبود شرایط تعاونی ها در استان اصفهان ایجاد شورای حل مسائل تعاون را در دست ایجاد داریم و برای رشد و توسعه مشاغل جدید، مرکز نوآوری و توسعه تعاون را ایجاد خواهیم کرد.

از میان حدود 95 هزار تعاونی فعال در کشور، حدود 3.5 درصد از آن ها به تعداد سه هزار و 300 تعاونی با 800 هزار عضو و بیش از 55 هزار نفر نیروی کار در استان اصفهان هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 97.4 میلیارد تومان طرح تولیدی در بخش تعاون اصفهان آماده بهره برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 97.4 میلیارد تومان طرح تولیدی در بخش تعاون اصفهان آماده بهره برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید