دادستان کل آمریکا: رای گیری پستی بازی با آتش است

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، دادستان کل آمریکا تاکید نمود، رای گیری پستی برای انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر در برابر وقوع تقلب انتخاباتی بسیار ضعیف است؛ اظهاراتی که بازگو کننده اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در محکوم کردن استفاده از این روش رای گیری است.

دادستان کل آمریکا: رای گیری پستی بازی با آتش است

به نقل از خبرگزاری رویترز، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان گفت: مردم کوشش می نمایند تا قوانین این روش شناسی را تغییر دهند که اگر منطقی به آن نگاه کنید متوجه می شوید که در برابر تقلب و تهدید و اجبار بسیار آسیب پذیر است. این روشی بی ملاحظه و خطرناک است و در حقیقت مردم با آتش بازی می نمایند.

رای گیری پستی چیز جدیدی در آمریکا نیست و از هر چهار رای دهنده در سال 2016 میلادی یک تن به همین روش در انتخابات شرکت کرد. کارشناسان می گویند تقلب به هر نوعی در انتخابات بسیار نادر است.

ویلیام بار به یکی از گزارش های سال 2015 میلادی کمیسیون اصلاح انتخابات فدرال به ریاست جیمی کارتر، رئیس جمهوری سابق و جیمز بیکر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا اشاره نمود که به این نتیجه رسیده بود که آرای غیابی عظیمترین منبع تقلب بالقوه در انتخابات است.

دادستان کل آمریکا گفت: از آن موقع به بعد در روزنامه ها، شبکه ها و مطالعات آکادمیک تاکید شده که رای گیری غیابی در معرض خطر تقلب و تهدید و اجبار قرار گرفته است. تنها زمانی که این روایت تغییر کرد، پس از روی کار آمدن دولت کنونی است.

وی اضافه نمود: تعدادی تحقیقات کنونی درخصوص تقلب در انتخابات وجود دارد که بعضی از آنها بسیار عظیم بوده اند.

به خاطر نگرانی ها نسبت به رای گیری حضوری در جریان پاندمی کرونا، انتظار می رود تعداد آرای پستی بی سابقه باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دموکرات ها را به کوشش برای سرقت انتخابات با ترغیب استفاده از رای گیری پستی متهم نموده است.

ویلیام بار گفت: تدابیر برای حفاطت از مردم در برابر ویروس کرونا در حوزه های رای گیری اتخاذ می شوند و افرادی که به دلایل شرایط جسمانی از قبل از شرایط عدم خروج از منزل برخوردار بودند می توانند در رای گیری غیابی شرکت نمایند.

وی همچنین موضوع مداخله دولت های خارجی در انتخابات آمریکا را بیان کرد اگرچه هیچ مدرکی برای این ادعای خود ارائه نکرد.

بار اضافه نمود: من معتقدم وقتی موضوع مداخله در انتخابات مطرح باشد، چین بیشتر از روسیه یک تهدید محسوب می گردد. من اسناد و مدارک اطلاعاتی را مشاهده نموده ام. به همین خاطر است که به این نتیجه رسیده ام.

اما ویلیام بار گفت: فعالیت هایی دال بر اینکه روسیه ممکن است برای مداخله مجدد در انتخابات کوشش کند، وجود دارند. اگر روسیه مجددا چنین کاری انجام دهد اصلا تعجب نمی کنم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "دادستان کل آمریکا: رای گیری پستی بازی با آتش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان کل آمریکا: رای گیری پستی بازی با آتش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید