ذخیره سازی و تبدیل دی اکسیدکربن به محصولات مفید ممکن شد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها به نقل از نیواطلس، در قالب این فناوری گاز دی اکسیدکربن در قالب بلوک های شیمیایی مشابه با بلوک های اسباب بازی لگو ذخیره می شود و سپس می توان از این بلوک ها برای تولید محصولاتی مانند سوخت های مصنوعی و پلاستیک استفاده کرد.

ذخیره سازی و تبدیل دی اکسیدکربن به محصولات مفید ممکن شد

یکی از محصولات مفیدی که بدین شیوه قابل تولید است، گاز سنتز نام دارد. این سوخت گازی ترکیبی از هیدروژن، مونوکسید کربن و دی اکسید کربن می باشد. از گاز سنتز می توان به عنوان منبع هیدروژن برای تولید آمونیاک، متانول و هیدروژن دهی در عملیات پالایش و حتی به عنوان سوخت و نیز روان ساز فرایندهای شیمیایی استفاده کرد.

این روش خلاقانه ضمن کمک به حفاظت از محیط زیست، هزینه تولید سوخت های مختلف و پلاستیک را کاهش می دهد. محققان برای پیشبرد این فرایند از نانوذرات اکسید روی استفاده می کنند که به عنوان یک کاتالیزور برای تسریع واکنش های شیمیایی عمل می کند. در نتیجه شعله ای با دمای 2000 درجه سانتیگراد ایجاد می شود و ترکیب این شعله با دی اکسید کربن به محبوس شدن آن در قالب بلوک های قابل ذخیره سازی کمک می کند.

محققان می گویند می توان از این بلوک ها، ترکیبات دیگری مانند مونوکسید کربن نیز استخراج کرد و با ترکیب آن با هیدروژن سوخت های ارزان قیمت جدید تولید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ذخیره سازی و تبدیل دی اکسیدکربن به محصولات مفید ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره سازی و تبدیل دی اکسیدکربن به محصولات مفید ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید