روح امپراطور ژاپن در معبد میجی

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، این معبد مهم ترین و محبوب ترین مکان مقدس در مذهب شینتو است که هر ساله فستیوال ها و جشن های زیادی را میزبانی می نماید.

روح امپراطور ژاپن در معبد میجی

اولین امپراطور عصر مدرن ژاپن، امپراطور میجی، در گگرددن درهای ژاپن به سوی دنیا بیرون نقشی اساسی داشت. او که در سال 1868 به امپراطوری رسید، طلیعه دار استقرار حکومت میجی است که پایانی بر حکمرانی دولت توکوگاوا بود. در همان زمان بود که پایتخت ژاپن از کیوتو به توکیو تغییر پیدا کرد. پس از مرگ امپراطور (1912 میلادی) و امپراطریس (1914 میلادی)، معبد میجی ساخته شد تا تقدیسی بر ارواح آنها باشد. این معبد در اول نوامبر 1920 وقف آنها شد. ساختمان معبد طی بمباران های جنگ دنیای دوم در سال 1945 دچار آتش سوزی و تخریب شد اما بعدها با استفاده از اعانات مردمی مورد بازسازی نهاده شد.

دیدنی های معبد میجی

معبد میجی که به عنوان مأمنی پر از آرامش در قلب شهر مدرن توکیو شناخته می گردد، با جنگلی به وسعت 700 هزار متر مربع احاطه شده است. این جنگل دارای 120 هزار درخت است که توسط مردم بخش های مختلف ژاپن وقف شده اند. این معبد شامل دو محوطه بسیار عظیم است: باغ داخلی که ساختمان های اصلی معبد را در خود جای داده است و باغ بیرونی که دارای میدان های ورزشی و گالری عکس های یادبود میجی است. راه های ورودی معبد از میان دو تا از عظیم ترین دروازه های مقدس ژاپن می گذرد که از زیباترین چوب های سرو ساخته شده و بیش از 1700 سال قدمت دارند.

اگر پیاده به معبد می روید، بهترین راستا به سمت باغ داخلی عبور از پل نزدیک ایستگاه هاراکوجی است که می توانید از روی آن، نگاهی هم به نوجوانانی که با لباس های عجیب و غریب در حال رفت و آمد هستند بیاندازید. از این بخش یک راستا سنگریزی شده وجود دارد که از میان O-torri عظیم می گذرد که عظیم ترین دروازه مقدس معبد در ژاپن است و 12 متر ارتفاع دارد. در نزدیکی این دروازه، ساختمان گنجینه میجی قرار گرفته است که اتوبوس های مخصوص تور بازدید از معبد، بازدیدنمایندگان را از آنجا به سمت معبد می برند.

در سمت چپ دروازه مقدس می توانید ورودی جینگو نایِن (Jingu Naien) را ببینید که هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 5 بعدازظهر پذیرای بازدید نمایندگان است. جینگو نایِن باغی زیباست که گفته می گردد امپراطور آن را برای همسرش طراحی نموده است. در ماه ژوئن، بیش از یکصد نوع زنبق که گل مورد علاقه امپراطریس بوده در این باغ شکوفه می دهند. در راستا پوشیده از سنگریزه که به سمت باغ درونی می رود، بازدیدنمایندگان از زیر دومین دروازه مقدس به نام کیتا-مون (دروازه شمالی) عبور نموده و به هوندن (honden) یا تالار اصلی معبد می رسند. این تالار دارای هارمونی بی نظیری از چوب سروهای ژاپنی با سقفی از جنس مس است.

در اطراف تالار اصلی ساختمان های نوریتودن (Noritoden) که ثناگویان امپراطور و امپراطریس در آن به مناجات می پرداختند، نایهایدن (Naihaiden) که ساختمان معبد داخلی است، گهایدن (Gehaiden) یا ساختمان معبد بیرونی، شینکو (Shinko که خانه گنجینه معبد است، شینسنجو (Shinsenjo) یا آشپزخانه مقدس معبد برای آماده سازی غذاهای نذری و چند ساختمان اداری قرار دارند. در کنار این ساختمان ها یک بنای کوچک تر به نام کاگورادن (Kaguraden) قرار گرفته است که بین سال های 1993-1990 ساخته شده و به موسیقی و پایکوبی مخصوص مذهب شینتو تعلق دارد. جاذبه های اصلی باغ بیرونی شامل گالری عکس یادبود میجی و استادیوم سرپوشیده توکیو است. گالری عکس میجی ساختمانی به سبک اروپایی و حاوی 40 تابلوی نقاشی است که زندگی امپراطور میجی را به تصویر کشیده اند.

فستیوال ها و رویداد ها

بسیاری از مردم مراسم عروسی خود را در معبد میجی برگزار می نمایند و گاهی هم مراسم پایکوبی های مردمی در آن اجرا می گردد. عظیم ترین فستیوالی که در این معبد برگزار می گردد هاتسو- مود (Hatsu-mode) است که اولین بازدید از معبد در سال جدید بوده و در اول ژانویه انجام می گردد. در این روز بین یک تا سه میلیون نفر در محوطه معبد میجی جمع شده که برای کنترل جمعیت از چراغ هدایت و رانندگی استفاده می گردد. فستیوال سیجین-نو-هی (Seijin-no-hi) که به معنای روز عظیمسال است در دومین دوشنبه ماه ژانویه در معبد میجی برگزار می گردد. این روز مخصوص افراد 20 ساله است که لباس های سنتی بلند می پوشند و از معبد بازدید می نمایند. در این روز، در دو طرف راستا پوشیده از سنگریزه مجسمه های یخی قرار داده شده و نمایش سنتی تیراندازی موموتشیکی (momoteshiki) برگزار می گردد.

فستیوال شیچی گو-سن-نو-هی (Shichi-go-san-no-hi) که به معنای روز هفت-پنج-سه است. در روز پانزده نوامبر بچه ها سه، پنج و هفت ساله را می بینید که لباس های کیمونوی کوچکی به تن دارند و برای جشن دریافت در معبد آماده شده اند.

منبع: گردشبان

به "روح امپراطور ژاپن در معبد میجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روح امپراطور ژاپن در معبد میجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید