سومین عرضه اولیه سال 99 انجام شد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، امروز چهارشنبه 10 اردیبهشت ماه تعداد 34 میلیون سهم شرکت پگاه گیلان در نماد غگیلا به عموم خریداران عرضه شد که تعداد دو میلیون و 386 هزار و 697 کد معاملاتی در این عرضه مشارکت کردند.

سومین عرضه اولیه سال 99 انجام شد

فرابورس ایران در دومین ماه از سال 99 از دومین عرضه اولیه خود رونمایی کرد؛ روز جاری 20 درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در بازار دوم عرضه و هر سهم آن 12 هزار و 507 ریال کشف قیمت شد تا این شرکت از گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر در جریان عرضه سهام خود شاهد شکسته شدن تعداد مشارکت کنندگان در عرضه های اولیه بازار سرمایه نیز باشد.

به گزارش فرابورس ایران، به طور کلی از 200 میلیون سهم شرکت پگاه گیلان 40 میلیون سهم معادل 20 درصد روی میز فروش بازار دوم فرابورس رفت که 34 میلیون آن روز جاری به عموم خریداران عرضه شد و 6 میلیون سهم دیگر نیز شنبه 13 اردیبهشت ماه به صندوق های سرمایه گذاری با قیمت 12 هزار و 507 ریال تخصیص می یابد.

در هفتاد و چهارمین نشست خبری یک ملاقات، یک عرضه رئیس هیات مدیره صنایع شیر ایران در خصوص چشم انداز این شرکت گفته بود: پس از ورود شرکت شیر پگاه گیلان به بازار سرمایه و با توجه به برنامه های توسعه ای و همچنین راه اندازی واحد شیری کشت وصنعت پگاه گیلان، این سهم از ارزش بالایی برخوردار خواهد شد.

وی با اشاره به رکوردشکنی های این شرکت در دریافت شیر خام و فروش داخلی عنوان نموده: ما در سال گذشته در دریافت شیر خام رکوردشکنی نموده ایم و این فرایند در فروردین امسال نیز تداوم پیدا کرد؛ شرکت شیر پگاه گیلان کوشش نموده بالغ بر 80 درصد شیر استان گیلان را جذب کند و توانسته در فروش داخلی رکورد سال های گذشته را نیز جابه جا کند.

گفتنی است از ابتدای امسال بخشی از سهام شرکت سرمایه گذاری صباتامین در گروه سرمایه گذاری ها عرضه اولیه شده بود که ارزش معاملاتی این سهم در تاریخ عرضه حدود 18 هزار میلیارد ریال بود. امروز نیز فرابورس میزبان دومین عرضه اولیه خود از ابتدای سال جدید در نماد غگیلا بود که رکورد مشارکت کنندگان در عرضه های اولیه شکسته شد.

منبع: فرارو

به "سومین عرضه اولیه سال 99 انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین عرضه اولیه سال 99 انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید