نان کره ای قزوین چطور تهیه می گردد؟

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، خبرنگاران : آموزش پخت نان کره ای قزوین را در این فیلم خواهید دید.

نان کره ای قزوین چطور تهیه می گردد؟

طرز تهیه یک نوع نان به نام نان کره ای قزوین را مشاهده کنید.

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، یک کارشناس آشپزی با حضور در برنامه ای تلویزیونی، طرز تهیه نان کره ای قزوین را آموزش داده است.

در فیلم زیر، طرز تهیه نان کره ای قزوین را مشاهده می کنید.

طرز تهیه نان کره ای قزوین

مرحله اول:

ابتدا پودر قند را خوب الک کنید. سپس روغن جامد یا کره را در در دمای محیط بگذارید تا کمی ذوب گردد. پودر قند و روغن را در یک کاسه نسبتا بزرگ بریزید. به مدت 4 دقیقه روغن و پودر قند را با همزن برقی بزنید تا مواد حجیم و کرمی رنگ گردد. از لیسک برای جمع کردن مواد از اطراف ظرف یاری بگیرید.

مرحله دوم:

تخم مرغ ها را بشکنید و زرده های تخم مرغ را به مخلوط روغن و پودر قند اضافه کنید. سپس هل را در کاسه بریزید و به مدت 1 الی 2 دقیقه مواد را خوب بهم بزنید. وقتی مواد کاملا یک دست شد همزن برقی را خاموش کنید و کاسه را در کناری بگذارید.

مرحله سوم:

در کاسه دیگری ماست بریزید و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید. ماست را خوب بهم بزنید تا بیکینگ پودر به طور کامل در آن حل گردد. چند ثانیه صبر کنید تا ماست کمی پف کند. حالا مخلوط ماست را به کاسه محتوی مایه شیرینی نان چای بیفزایید. با همزن برقی مواد را بهم بزنید در حدی که ماست به خوبی با بقیه مواد ترکیب گردد.

مرحله چهارم:

آرد را به یاری الک به مایه شیرینی اضافه کنید. اول مقداری از آرد را الک کنید و به یاری همزن برقی کمی هم بزنید. سپس بقیه آرد را کم کم اضافه نموده و با قاشق یا لیسک مابقی آرد را مخوط کنید.

مرحله پنجم:

سطح کار را آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. خمیر را به آرامی ورز دهید تا کاملا یک دست گردد. ورز دادن خمیر را تا حدی ادامه دهید که وقتی آن را فشار میدهید شکل بگیرد و از هم پاشیده نگردد. مراقب باشید که خمیر را بیش از حد ورز ندهید، چون در این صورت خمیر به روغن می افتد و نان چایی خراب می گردد.

مرحله ششم:

خمیر را در کیسه فریزر بگذارید یا روی کاسه ای را که خمیر در آن است بپوشانید. نیم ساعت خمیر را در محیط خنک بگذارید تا استراحت کند و شیرینی نان چای شما با کیفیت تر گردد.

مرحله هفتم:

برای تهیه رومال شیرینی نان چای قزوینی ابتدا یک کاسه کوچک بردارید و ماست و زرده تخم مرغ را در آن با هم مخلوط کنید. برای خوش رنگ تر شدن شیرینی ها زعفران دم نموده را به مخلوط اضافه نموده و خوب بهم بزنید.

مرحله هشتم:

در این مرحله باید فر را روشن کنید تا در دمای 170 درجه سانتی گراد گرم گردد. خمیر را روی میز بگذارید و با وردنه آن را تخت کنید. بهتر است ضخامت خمیر حدودا نیم تا یک سانتی متر باشد. برای راه راه شدن شیرینی ها میتوانید از وردنه شیار دار یا چنگال بهره ببرید. سپس به یاری انواع کاترهای شیرینی، خمیر را برش بزنید. سعی کنید خمیر را خیلی حرکت ندهید تا به روغن نیفتد.

اگر احساس می کنید این کار برایتان سخت است، قطعات کوچک تری از خمیر جدا کنید و بعد با کاتر برش بزنید تا جدا کردن شیرینی ها از خمیر آسان تر باشد.

روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و نان چای ها را به یاری کاردک در آن قرار دهید.

مرحله نهم:

به یاری یک فرچه تمیز روی تمام شیرینی ها را رومال بمالید. سپس برای دور دوم این کار را تکرار کنید تا شیرینی های بهتری داشته باشید. روی تمام شیرینی ها را پودر پسته یا کنجد بپاشید.

مرحله آخر:

شیرینی ها را به مدت 20 الی 25 دقیقه در فر بگذارید تا قهوه ای روشن شوند. شیرینی نان چای را از فر خارج کنید و پس از خنک شدن آن ها را در ظرف سرو بچینید. نوش جان.

نکات کلیدی تهیه نان چای قزوین

- این شیرینی ها را در دمای محیط و در ظرف دربسته نگه دارید. اگر هوای محل زندگی شما مرطوب است بهتر است شیرینی ها را در یخچال نگهداری کنید.

- در مواد رومال نان چایی قزوینی می توانید به جای ماست از شیر یا خامه صبحانه بهره ببرید.

- در تهیه این شیرینی باید از ماست سفت و شیرین بهره ببرید. ماست آبکی و ترش شیرینی را خراب می نماید.

منبع: رکنا

به "نان کره ای قزوین چطور تهیه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نان کره ای قزوین چطور تهیه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید