کاهش یک میلیارد دلاری درآمد سینماهای دنیا ، مردم از هالیوود خسته اند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، سینماروهای سراسر جهان در شش ماه اول سال جاری 19 میلیارد دلار برای دیدن فیلم در سالن های تاریک هزینه کردند که شش درصد کمتر از 20.2 میلیارد دلار مدت مشابه سال 2018 است.

کاهش یک میلیارد دلاری درآمد سینماهای دنیا ، مردم از هالیوود خسته اند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها به نقل از اسکرین دیلی، همزمان با شروع فصل تابستان و در شرایطی که انتظار می رود گیشه سینماهای جهان داغ تر از گذشته گردد، انتشار آمار فروش فیلم ها در شش ماه اول 2019 نشان داد اوضاع مانند سال گذشته خوب نیست. کارشناسان معتقدند اکران انبوه دنباله های هالیوودی مردم را از سینما رفتن خسته و دلزده نموده و آنها دیگر تاب دیدن بلاک باسترهای پرهزینه را ندارند.

مردان سیاهپوش: بین المللی، گوزیلا: پادشاه هیولاها، چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: جهانی پنهان و فیلم لگو 2: قسمت دوم همگی در نیمه نخست امسال روی پرده سینماها رفتند و تقریبا هیچ کدام آنها نتوانستند انتظارها را برآورده نمایند. این افت فروش بیش از دیگر نقاط جهان در آمریکا محسوس بود که بزرگ ترین بازار سینمایی جهانست و از چند سال پیش رکورد فروش در آن از مرز 10 میلیارد دلار سالانه فراتر می رود.

از نخستین روز ماه ژانویه تا خاتمه ژوئن در مجموع 623 میلیون و 600 هزار نفر در آمریکا به سینما رفتند که حدود هشت درصد کمتر از آمار مشابه سال گذشته است. این تعداد 5.6 میلیارد دلار برای خریدن بلیت هزینه کردند که در مقابل رقم 6.2 میلیارد دلاری سال گذشته حدود 9.4 درصد کاهش را نشان می دهد. سال گذشته به لطف اکران بسیار پیروز پلنگ سیاه و انتقام جویان: جنگ ابد پیش از شروع تابستان، گیشه 2018 تمام رکوردهای فروش را شکست.

کارشناسان یکی دیگر از دلایل کاهش استقبال مردم از فیلم های روی پرده را افزایش علاقه آنها به شبکه های پخش فیلم می دانند. نتفلیکس و آمازون و در ادامه دیزنی و اپل در کنار شبکه های سنتی تلویزیونی از جمله HBO به لطف پخش سریال هایی چون بازی تاج و تخت و دروغ های کوچک بزرگ در سال های اخیر بخشی از احتیاج مردم را به دیدن برنامه های سرگرم نماینده بدون رفتن به سینما برآورده نموده اند.

سال گذشته نتفیلکس درست به اندازه مجموع فیلم های استودیوهای بزرگ هالیوودی فیلم فراوری کرد (حدود 80 فیلم) و پایان در مراسم اسکار توانست مهم ترین جایزه اسکار را به رما از آن خود کند. یکی از مهم ترین پروژه های این شبکه اکشن 150 میلیون دلاری شش زیرزمین به کارگردانی مایکل بی و بازی رایان رینولدز است. پیمان معادی هم یکی از نقش های اصلی فیلم تازه نتفلیکس را ایفا نموده است.

با این حال، فروش خیره نماینده انتقام جویان: خاتمه بازی تا حدودی امیدها را به اردوی شرکت های پخش بازگردانده است. این فیلم با درآمد 842 میلیون دلاری در آمریکای شمالی (اکران همچنان ادامه دارد) پس از آوتار جیمز کامرون دومین فیلم پرفروش تاریخ سینماست و بهترین ماه می سینماهای بریتانیا را در 50 سال اخیر رقم زده است.

کارشناسان معتقدند رسیدن به رکورد 11.9 میلیارد دلاری فروش سال 2018 در آمریکای شمالی برای امسال میلادی چندان منطقی نیست اما می توان به زدن رکوردی با دو درصد کاهش نسبت به سال گذشته امیدوار بود. کاپیتان مارول با 427، علاءالدین با 306 و داستان اسباب بازی 4 با 239 میلیون دلار دیگر فیلم های پرفروش امسال هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کاهش یک میلیارد دلاری درآمد سینماهای دنیا ، مردم از هالیوود خسته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش یک میلیارد دلاری درآمد سینماهای دنیا ، مردم از هالیوود خسته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید