کوبا: سخنان پمپئو درمورد نقش هاوانا پیرامون ونزوئلا احمقانه است

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، تهران - خبرنگاران - برونو رودریگز وزیر امورخارجه کوبا ادعای مایکو پمپئو همتای آمریکایی اش مبنی بر نقش پر رنگ هاوانا در بحران ونزوئلا را احمقانه خواند.

کوبا: سخنان پمپئو درمورد نقش هاوانا پیرامون ونزوئلا احمقانه است

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، رودریگز این سخنان را سه شنبه شب در صفحه توئیتری خود بیان نموده است.

پمپئو پیشتر بدون نقش تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا و حملات سایبری به تاسیسات برق این کشور که موجب خاموشی سراسری شده است، گفته بود: کوبا در بحران مالی کاراکاس نقش مهمی ایفا نموده است.

رودریگز در این باره نوشت: وزیر امورخارجه آمریکا زمانی که از کوبا به عنوان قدرت امپریالیستی در ونزوئلا یاد می نماید، خود را احمق معرفی می نماید.

وزیر امورخارجه کوبا اضافه کرد: دولت آمریکا خود طی 200 سال گذشته ونزوئلا را چپاول نموده است، کودتای نافرجامی سال 2002 به راه انداخت و یکسال بعد به بخش نفتی این کشور حمله کرد.

رودریگز نوشت: واشنگتن از فردی حمایت می نماید که خود را رئیس جمهوری (خودخوانده) نامیده و اعلام کودتا نموده است.

پمپئو بامداد سه شنبه گفته بود: کوبا قدرت امپریالیستی اصلی در ونزوئلا است. هیچ کشوری به اندازه کمونیست های هاوانا برای کشتار و بدبختی ونزوئلایی ها، از جمله ارتشیان این کشور و خانواده های آنان، کوشش ننموده اند.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین شرکت نفتی روسی را به خاطر خرید نفت از ونزوئلا، مسکو را به نقض تحریم های واشنگتن و حمایت از دولت نیکلاس مادورو متهم نموده است.

این سخنان از سوی پمپئو بدون توجه به آن صورت می گیرد که واشنگتن ضمن تحریم صنعت نفت ونزوئلا، دارایی های مقام های ارشد دولت مادورو را مسدود و صدور ویزا برای آنها را ممنوع نموده بود.

ونزوئلا از 23 ژانویه (3 بهمن) که در آن خوان گوایدو رییس مجلس ملی این کشور خود را به عنوان رییس جمهوری موقت معرفی کرد، بحرانی است.

پس از این حادثه، هرچند آمریکا، مجلس اروپا و بسیاری از کشورهای اروپایی، وی را به عنوان رییس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند، کوبا به همراه ایران، ترکیه، روسیه و بولیوی، با کودتا خواندن این اقدام گوایدو، از مادورو حمایت نموده است.

شبس**9363**1613

منبع: ایرنا

به "کوبا: سخنان پمپئو درمورد نقش هاوانا پیرامون ونزوئلا احمقانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا: سخنان پمپئو درمورد نقش هاوانا پیرامون ونزوئلا احمقانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید