15 تاق قوس دریایی شگفت انگیز در دنیا

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، تاق قوس های دریایی، پدیده هایی دیدنی و بسیار جذابی هستند که به صورت طبیعی و با یاری اقیانوس ها پدید آمده اند. این نوع تاق قوس ها معمولا از سنگی نرم که طی میلیون ها سال با برخورد امواج و ایجاد غارها و تونل ها در دل سنگ فرسایش یافته، تشکیل شده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا به بعضی از این تاق قوس ها بپردازیم.

15 تاق قوس دریایی شگفت انگیز در دنیا

بعضی از تاق قوس ها تنها هنگام جزر در سواحل قابل دیدن هستند، در حالی که بعضی دیگر، تنها با قایق در دسترس هستند. همه این موارد، یک روز جذاب و دیدنی را برای عکاسان طبیعت رقم خواهد زد.

15. ساحل Kleftiko

در ساحل Kleftiko جزایر یونانی Milos، شانس دیدن چندین تاق قوس دریایی را خواهید داشت، بعضی از آنها آنقدر بزرگ هستند که باید با قایق از میانشان عبور کرد. این قوس ها که از دل دریا بیرون زده اند در نقاط دورتر از ساحل قرار داشته و به اشکال و اندازه های متفاوتی وجود دارند و تنها با قایق قابل دیدن هستند. بیشتر قایق ها توقفگاهی در کنار این تاق قوس ها برای شنا و غواصی هم دارند. افسانه ای محلی می گوید که دزدان دریایی از غارهای این مناطق برای پنهان شدن استفاده می کردند.

14. La Portada

تاق قوس La Portada (دروازه) در منطقه Antofagasta کشور شیلی، به ارتفاع 43 متر (140 فوت) از اقیانوس آرام بیرون آمده است. این قوس از سنگ های آندزیت، سنگ ها و ماسه سنگ های رسوبی و همچنین فسیل هایی با میلیون ها سال قدمت، ساخته شده است. این تاق قوس چندان دور از ساحل نیست. نگاهی مختصر به ساحل، منظره ای عالی از این پدیده شیلیایی ارائه می دهد که بسیار از آن عکاسی شده است. برای بازدید ممکن است به دوربین هم احتیاج پیدا کنید، چرا که مکانی محبوب برای مشاهده فوک های دریایی، کرکس ها و دیگر موجودات نیز است.

13. Pigeon Rocks

صخره کبوتر دو سازه غول پیکر سنگی است که در انتهای غربی بیروت قرار گرفته است. دیده بانی های غول پیکر مقصد محبوبی برای افراد محلی و بازدیدنماینده ها است. تفرجگاه ساحلی یا کورنیش که دقیقا در مقابل صخره ها قرار گرفته منظره ای بسیار عالی است، اما راستا پایین آمدن به صخره های کوتاه تر، بسیار جذاب تر است.

12. تاق قوس Great Pollet

قوس Great Pollet در نزدیکی ساحل شهرستان Donegal در کشور ایرلند قرار گرفته است. قوس Great Pollet سازه صخره ای بزرگی است که در شبه جزیره Fanad قرار گرفته و در شرایط آب و هوایی مختلف و زمان های مختلف سوژه زیبایی برای عکاسان است. این قوس بر اثر حرکات آب اقیانوس اطلس ایجاد شده و نمونه ای برجسته از فرسایش دریایی به حساب می آید. این قوس توسط صخره های کوتاه تر و حوضچه های جزرومدی احاطه شده است.

11. Batu Bolong

Pura Batu Bolong معبد کوچکی است که درست در کنار سنگی که از معبد معروف به Tanah Lot بالی افتاده، قرار گرفته است. این تاق قوس در انتهای دماغه سنگی قرار گرفته که در اقیانوس مواج هند به سمت دریا قد علم نموده است. این صخره یک شکاف طبیعی دارد، از این رو همانند batu bolong نام آن دقیقا به معنی سنگ سوراخ دار است.

10. Arch Rock

تاق قوس صخره ای 12 متری (40 فوت) یکی از چندین پل طبیعی در جزیره Anacapa، یکی از جزایر زنجیره ای Channel در سواحل کالیفرنیا است. این تاق قوس یک طبیعت زیبا و واقعی است و اغلب به عنوان منظره ای برای جزایر Channel به کار می آید. علاوه بر این تاق قوس، جزیره دارای دو ویژگی شاخص دیگر شامل نقاط الهام بخش با مناظر خیره نماینده و فانوس دریایی جزیره Anacapa است.

9. صخره های Hopewell

صخره های Hopewell مکان خوبی برای نزدیکی به تاق قوس های دریایی است. این تاق قوس ها در سواحل استان نیوبرانزویک واقع در خلیج فاندی کانادا است و به این معنا است که بازدیدنمایندگان می توانند درمیان تپه ها قدم بزنند و در زمان جزر در اطراف آنها به پیک نیک بروند. این خلیج بیشترین جذرومد را در دنیا دارد. بنابراین در زمان جزر مسافران می توانند با قایق های کانو یا کایاک درمیان قوس ها قایق رانی نمایند.

8. تپه Honopu

تاق قوس Honopu بلندترین تپه در هاوایی است. در ساحل Na Pali در جزیره Kauai می توان آن را یافت. بخشی جدا شده از جزیره است که تنها با قایق و سپس با شنا قابل دسترس است زیرا قایق ها در اینجا نمی توانند لنگر بگیرند. بیشتر شبیه به یک پل طبیعی است که دارای آبشاری در سمت خشکی است که درمیان تونل قوس تخلیه می گردد. ناحیه ساحلی کوچکی در هر طرف قوس وجود دارد. بازسازی فیلم King Kong 1976 و فیلم شش روز و هفت شب (Six Days Seven Nights) این منطقه فیلمبرداری شده است.

7. Azure Window

Azure Window، یک قوس آهکی طبیعی خیره نماینده با قله ای مسطح، یکی از جاذبه های شاخص Malta است. این تپه که در جزیره Gozo واقع شده، در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی نمایش داده می گردد و نماد معروف Malta است. دهکده توریستی Dwejra برای برطرف احتیاجهای بازدیدنمایندگانی که در اطراف تاق قوس جایی که به خلیج Dwejra سرازیر می گردد، غواصی، شنا و قایق رانی می نمایند، نزدیک است. تپه از دور دست قابل مشاهده است. بیشتر مردم در اینجا با قدم زدن از نمای فوق العاده آن لذت برده و سپس در آب خود را خنک می نمایند.

6. Chathedral Cove

Chathedral Cove تنها با پای پیاده، قایق یا کایاک قابل دسترس است و یکی از جذابیت های شاخص شبه جزیره کروماندل در نیوزلند است. این ناحیه، دارای دو ساحل زیباست که توسط یک تاق قوس صخره ای جدا شده است. این تاق قوس کلیسا مانند به کل منطقه شکوه فراوانی می دهد. ساحل شنی با درختان سایه دار Pohutukawa در امتداد ساحل، مکانی عالی برای پیک نیک و شنا است.

5. El Arco

El Arco یک قوس طلایی رنگ در نوک شبه جزیره Baja در نزدیکی Cabo San Lucas است. آن را خاتمه زمین نیز می نامند زیرا اگر یک خط مستقیم به سمت جنوب بکشیم، خشکی بعدی که با آن برخورد می نماید قطب جنوب است. El Arco از همه جای Cabo قابل مشاهده است. اما مسافران ممکن است بخواهند با یک قایق به آن نزدیک شوند. El Arco محل اتصال اقیانوس آرام و دریای Cortez است.

4. Playa de las Catedrales

Playa de las Catedrales یا ساحل کلیساها در نزدیکی Ribadeo در اسپانیا، به عنوان Playa de Aguas Santas (ساحل آب های مقدس) نیز شناخته می گردد، زیرا اشکال صخره ای این قوس های دریایی چندگانه شبیه مناره های روی کلیساها است. بعضی از این قوس ها و غارها تنها در زمان جزر قابل رویت هستند. در خلیج Biscay واقع شده و در زمان جزر قدم زدن درمیان ناحیه امکان پذیر است. درطول مد، آب برای بازدیدنمایندگان مناسب نیست.

3. ساحل Wharariki

Wharariki به عنوان گوهر تاسمان درنظر گرفته می گردد. در شمالی ترین حاشیه جزیره جنوبی نیوزلند واقع است و به اندازه دیگر سواحل Kiwi بازدید نماینده ندارد که ممکن است به دلیل پیاده روی ازمیان جنگل ها و تپه های شنی برای دسترسی از بخش پارکینگ باشد. اما کسانی که به زحمت خود را به آنجا می رسانند، شاهد سواحل بی نظیر و تاق قوس های دریایی واقع در اقیانوس خواهند بود. ساحل آن مکانی خوب برای اسب سواری و دیدن حیات دریایی ازجمله فوک های دریایی هست.

2. ساحل Legzira

ساحل Legzira در جنوب Agadir منحصربه فردترین ساحل Morocco شناخته می گردد که احتمالا به دلیل قوس های غول پیکر دریایی پراکنده در آن است. آنها به قدری بزرگ هستند که یک فرد ایستاده در زیر آن درزمان جزر همانند یک عروسک به نظر می رسد. قوس ها در غروب آفتاب با درخشش قرمز رنگ منظره بسیار زیبایی ایجاد می نمایند. این ساحل به خاطر فرود گلایدرها و پاراسیلورها مشهور است، اما مکانی مناسب برای نشستن و لذت بردن از تاق قوس های شگفت انگیز دریایی است.

1. دروازه Durdle

دروازه Durdle یک قوس دریایی است که از ساحل Jurassic در Dorset انگلستان خارج شده است. این منطقه متعلق به بخش خصوصی است اما به روی عموم باز است. این تاق قوس از سنگ آهک ساخته شده و توسط یک باریکه به طول 120 متر (390 فوت) متصل است. این تاق قوس دریایی با پای پیاده قابل دسترس است، اگرچه احتیاجمند قدم زدن در یک راستا شیب دار در Lulworth Cove است. دروازه Durdle 140 میلیون ساله یکی از سواحل با بیشترین آمار عکسبرداری در ساحل Jurassic است. منبع: touropiaمنبع: کجارو

به "15 تاق قوس دریایی شگفت انگیز در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 تاق قوس دریایی شگفت انگیز در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید