29 کشاورز نمونه استان تجلیل شدند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، خبرنگاران/ایلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال زراعی جاری بیش از 320 هزارتن توسط کشاورزان ایلام فراوری شده که معادل سه برابر احتیاج مورد مصرف استان است.

29 کشاورز نمونه استان تجلیل شدند

محمدعلی اقدسی در آئین تجلیل از کشاورزان نمونه استان ایلام اظهار کرد: 120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام با انجام طرح های مختلف از دیم به آبی تبدیل شده و در سال زراعی جاری بیش از 320 هزارتن توسط کشاورزان ایلام فراوری خواهد شد که معادل سه برابر احتیاج مورد مصرف استان است.

وی با بیان اینکه استان ایلام دارای 384 واحد مرغداری است که در طول سال این واحدهای پرورشی به میزان 50 هزار تن گوشت سفید مرغ فراوری می نمایند،اضافه نمود: ایلام برجسته ترین استان کشور در زمینه طرح های منابع طبیعی اعم از آبخیزداری و نهال کاری و سایر فعالیت ها در این حوزه است که در کشور حرفی برای گفتن دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 400 هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد و سالانه 27 هزار تن گوشت قرمز به طور میانگین در ایلام فراوری می گردد که علاوه بر تامین گوشت مصرفی استان به دیگر مناطق کشور نیز ارسال می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه با ظرفیت های موجود، واحدهای فراوریی مرغ در استان می توانند سه برابر احتیاج استان مرغ فراوری نمایند،گفت:ماهیانه یک هزار و 500 تن گوشت مرغ مورد احتیاج استان است و در دی ماه بیش از 2 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان اجرا شده که پیش بینی می گردد چهار هزار تن مرغ در نیمه دوم بهمن ماه در استان فراوری گردد .

اقدسی با اشاره به اینکه همه واحدهای مرغداری در استان نهاده های مورد احتیاج خود را به طور کامل تحویل گرفته اند،اضافه نمود:همه واحدهای مرغداری مکلف هستند برابر قیمت های اعلامی ستاد تنظیم بازار کشور نسبت به تحویل مرغ به واحدهای کشتارگاهی استان ارسال نمایند.

وی اظهار داشت: اگر واحدهای مرغداری فراوری مازاد بر احتیاج استان داشتند حتماً باید با هماهنگی اتحادیه و معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اجازه خروج از استان و صادر به استان های همجوار را دریافت نمایند.

اقدسی با بیان اینکه فراوری دانه روغنی کلزا در اراضی زراعی استان به اندازه ای است که در صورت وجود کارخانه روغن کشی، احتیاج استان به روغن را تامین می نماید،توضیح داد:سال جاری 22 هزار تن دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان استان ایلام برداشت شده و توسعه این محصول با توجه به پتانسیل بالای آن در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

این همایش با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی تابعه سازمان جهادکشاورزی در دانشگاه ایلام برگزار و از 29 کشاورز نمونه استان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "29 کشاورز نمونه استان تجلیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "29 کشاورز نمونه استان تجلیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید