700 شرکت دانش بنیان و خلاق از تسهیلات نظام وظیفه استفاده کردند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نیروی انسانی یکی از مهم ترین زیرساخت ها برای افزایش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان است و این دغدغه، همواره یکی از چالش های اساسی شرکت های دانش بنیان در این سال ها بوده است.

700 شرکت دانش بنیان و خلاق از تسهیلات نظام وظیفه استفاده کردند

مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از حامیان این مجموعه ها سعی دارد با ارائه خدمات مختلف؛ موانع پیش روی بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری و دغدغه هایی که مانع پیشبرد کوشش ها و به نتیجه رسیدن دستاوردهای آنها می گردد را کاهش دهد.

یکی از این خدمات ارائه شده در قالب طرح های حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت های دانش بنیان و خلاق، ارائه تسهیلات نظام وظیفه عمومی است که این کار در قالب 3 مدل پروژه جایگزین خدمت در دستگاه های دفاعی و دولتی، امریه در شرکت های دانش بنیان و پروژه جایگزین خدمات در شرکت های دانش بنیان انجام می گردد.

بر اساس اعلام مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا به امروز 3 هزار و 912 نفر و 700 شرکت از این خدمت بهره برده اند.

این ظرفیت از سال 1401 بنا بر اعلام رضا اسدی فرد رییس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تخصصی برای شرکت های دانش بنیان دو بخش امریه و پروژه جایگزین دو برابر شد. بر این اساس، ظرفیت سالانه واگذاری افراد دانش آموخته برتر به شرکت های دانش بنیان از 200 نفر به تعداد 400 نفر و ظرفیت سالانه واگذاری سربازی فناوری به صورت مأمور امریه از 750 نفر به 1500 نفر در مصوبه تازه افزایش یافته است و سالانه نزدیک به 2 هزار نفر می توانند از تسهیلات سربازی تخصصی در شرکت های دانش بنیان استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "700 شرکت دانش بنیان و خلاق از تسهیلات نظام وظیفه استفاده کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "700 شرکت دانش بنیان و خلاق از تسهیلات نظام وظیفه استفاده کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید