تأثیر مثبت بازی تتریس روی مغز

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، طبق یک ویدئوی تازه از یک شبکه آموزشی YouTube به نام BrainCarft که به وسیله استودیوهای PBS Digital تهیه می گردد، بازی تتریس تأثیر زیادی روی مغز می گذارد که البته این تأثیر، عمدتاً مثبت است.

تأثیر مثبت بازی تتریس روی مغز

طبق آنچه در این ویدئو گفته می گردد، تحقیقات نشان دادند اگر 1.5 ساعت در هفته و به مدت 3 ماه بازی تتریس را انجام دهید،

  • لایه نازک خاکستری که مغز را پوشانده، ضخیم تر می گردد.
  • بخش های دیگر مغز مؤثرتر می شوند.
  • افرادی که دچار اختلال استرس پس از حادثه ای دل خراش هستند، کمتر به گذشته رجوع می نمایند.

البته این موارد، هشدارهایی نیز به همراه دارد. در ویدئو گفته می گردد که انجام هر کاری به مدت 3 ماه، مطمئناً ساختار مغز را تغییر می دهد.

طبق این ویدئو، آنچه که تتریس را اعتیادآور می سازد، این است که تتریس، تمایل انسان به سازمان دهی اشیاء، تکمیل کردن کارها و دستیابی به اهداف را تطمیع می نماید. این بازی یک جریان دائمی از کارهای ناتمام ایجاد می نماید. همواره یک بلوک نو وجود دارد که بایستی به آن توجه کنید و آن را جایگذاری نمایید. این کار باعث می گردد مغز فعال بماند.

البته هیچ کس مثل دیگری نیست و تأثیر تتریس روی افراد مختلف، فرق دارد. برای دسترسی به جزئیات بیشتر ویدئوی زیر را تماشا کنید.

تتریس مدت زیادی است که دانشمندان را درگیر نموده است. یک تحقیق در سال 2009 که به وسیله Mind Research Network صورت گرفت، تأثیر بازی تتریس بر روی مغز انسان را آنالیز نموده بود. در سال 2000 نیز محققان Harvard Medical Scholl متوجه شدند بازی تتریس می تواند نحوه خواب تماشا افراد را تغییر دهد. بعضی محققان نیز در خصوص این که چگونه این بازی به یک عادت تبدیل می گردد و نحوه تفکر در خصوص دنیا اطراف را تغییر می دهد، مقالاتی منتشر کردند. تغییر نحوه تفکر در خصوص دنیای اطراف به عنوان Tetris Effect شناخته می گردد.

منبع: فوت و فن

به "تأثیر مثبت بازی تتریس روی مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر مثبت بازی تتریس روی مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید