خاطره خوش پرسپولیسی ها از ماشین سازی و تبریز

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، پرسپولیس تا امروز دو تا از قهرمانی هایش را در بازی با ماشین سازی در تبریز به دست آورده است.

خاطره خوش پرسپولیسی ها از ماشین سازی و تبریز

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها ، پرسپولیسی ها از بازی با ماشین سازی در تبریز خاطرات خوشی در ذهن دارند و تا امروز دو تا از قهرمانی هایشان را در خانه این تیم رقم زده اند. اولین قهرمانی پرسپولیس به سال 1375 و ششمین دوره لیگ آزادگان برمی شود. جایی که پرسپولیس با هدیت استانکو پوکله پوویچ در استادیوم باغشمال (تختی) به دیدار ماشین سازی رفت و این تیم را که زنده یاد ناصر حجازی روی نیمکتش نشسته بود، با تک گل محمود شافعی شکست داد. قرمزها آن بازی را بردند و قهرمان شدند.

برای تجربه دومین قهرمانی در تبریز اما باید 21 سال منتظر می ماندیم. این اتفاق روز 26 فروردین ماه سال 1396 رخ داد و پرسپولیس باز هم با شکست تیم ماشین سازی در تبریز به مقام قهرمانی رسید. آن بازی و آن قهرمانی به هفته بیست و هفتم دوره شانزدهم لیگ برتر برمی شود که نخستین قهرمانی پرسپولیس برانکو بود.

در آن بازی که به میزبانی استادیوم یادگار امام تبریز برگزار گردید و تنها 5 هزار نفر از روی سکوها به تماشایش نشسته بودند، علی علیپور در همان دقیقه یک گل زد و در نیمه دوم سیدجلال حسینی با دادن پنالتی به مهدی طارمی هم به آقای گل شدن او یاری کرد و هم باعث پررنگ تر شدن پیروزی قرمزها شد. آن روز پرسپولیس سه هفته قبل از به صدا درآمدن سوت سرانجام فصل قهرمانی خود را قطعی کرد و بعد از 9 سال، قهرمان لیگ برتر شد.

همان شکست سقوط ماشین سازی به لیگ یک را هم قطعی کرد و حالا تیمی با همین نام با بازیکنان و تشکیلات گسترش فولاد به لیگ برتر برگشته است که البته از بازیکنان آن روزهای ماشین سازی هیچ بازیکنی در تیم فعلی حضور ندارد. بازی رفت پرسپولیس و ماشین سازی در تهران در لیگ شانزدهم هم با برتری یک بر صفر پرسپولیس تمام شده بود. مسابقه ای که وحید امیری برای پرسپولیس گل زد و حامد پاکدل پنالتی تبریزی ها را هدر داد.

2 – 670

منبع: ایران ورزشی

به "خاطره خوش پرسپولیسی ها از ماشین سازی و تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطره خوش پرسپولیسی ها از ماشین سازی و تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید