خبرنگاران کاهش ساعات اداری در کهگیلویه وبویراحمد تمدید شد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، یاسوج- خبرنگاران- با موافقت ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و همچنین تصمیم مسئولان و مقام های اجرایی کهگیلویه وبویراحمد و با هدف تامین سلامت کارکنان و مردم، ساعت کار تمامی ادارات، نهادها و دستگاه های مختلف اجرایی ، بانک ها و سایر موسسات مالی و اعتباری به جز مراکز درمانی ، دستگاه های امدادی و خدمات رسان در این استان برای یک هفته آینده کاهش یافت.

خبرنگاران کاهش ساعات اداری در کهگیلویه وبویراحمد تمدید شد

همچنین قرار است امشب تا فردا جمعه در خصوص تعطیلی روز شنبه هفته آینده تصمیم گیری شود.

بر اساس تصمیم مسئولان استانی و موافقت ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ساعت کار نهادها و دستگاه های اجرایی در کهگیلویه وبویراحمد که از روز دهم اسفند تا امروز پنجشنبه از ساعت هشت صبح تا 13 اعلام شده بود همین تصمیم و مصوبه برای یک هفته آینده و برای جلوگیری از بروز شیوع ویروس کرونا قابل اعمال است.

همچنین با تصمیم مسئولان اجرایی این استان آن عده از کارکنانی که دچار بیماری زمینه ای از قبیل ناراحتی های قلبی و عروقی، دیابت، تنفسی و بیماری های ریوی و یا هر نوع بیماری زمینه ای که با تشخیص و اعلام وزارت بهداشت و درمان عامل تشدید کننده و خطرساز در شیوع ویروس کرونا محسوب می شوند ، هستند می توانند تا خاتمه هفته جاری به صورت دورکاری امورات و وظایف محوله خود را انجام دهد.

البته این کارکنان در صورت لزوم می توانند در محل کار و برای انجام کارهای ضروری نیز حضور یابند.

همچنین مادران و زنان شاغل در دستگاه های مختلف اجرایی، بانک ها، نهادها وموسسات مالی و اعتباری که دارای فرزند زیر 6 سال مهد کودک و یا دبستانی هستند و با شرایط تعطیلی مدارس و مهدکودک ها روبرو شده اند نیز به دلیل ضرورت مراقبت های بهداشتی و لزوم پیشگیری از شیوع و بروز این بیماری می توانند به گونه ای که خدشه ای در امورات سازمانی آنها پیش نیاید تا خاتمه هفته جاری به صورت دورکاری اقدام به انجام وظایف خود کنند.

همچنین بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد تمامی ادارات، نهادها، سازمان های دولتی و خصوصی موظفند محیط های کاری و اداری خود را به طور مرتب و برای جلوگیری از شیوع این بیماری ضدعفونی کنند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونا گفت: تمامی برنامه های مربوط به طرح های نوروزی و اسکان و پذیرش مسافران و مهمانان نوروزی در مکان ها و تفرجگاه ها، اماکن گردشگری، رستوران ها، هتل ها، بوم گردی ها ممنوع خواهد بود و معاونت عمرانی استاندار و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری نیز موظف است به طور دقیق این مصوبه را اجرایی و نظارت و رصد دقیق کنند.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری همه مسافران در ورودی شهرها نیز باید به طور مداوم و با نظارت دقیق کنترل و بازرسی شوند.

کلانتری شرح داد که مسافران و دانشجویان بسیاری از استان های درگیر این بیماری از جمله تهران، قم، اصفهان به این استان سفر می کنند باید نظارت کافی بر این مسیرو مبادی ورودی و خروجی استان اعمال شود.

وی ادامه داد که مسیرها و ورودی های استان از دو مورد به 6 مورد و به صورت 24 ساعته مورد کنترل دقیق و رصد کارشناسان و متولیان امر بهداشت و درمان استان برای غربالگری افراد مشکوک رسیده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به 3 هزار و 513 نفر و فوت ناشی از آن به 107 نفر رسید و همچنین 739 نفر تا به امروز بهبود یافته اند.

کیانوش جهانپور امروز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: از روز گذشته تا به امروز 591 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید 19 تا امروز به 3 هزار و 513 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تا به امروز 15 نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده اند و مجموع فوتی ها تا امروز به 107 نفر رسیده است و همچنین 739 نفر از مبتلایان به این ویروس تا به امروز بهبود یافته اند.

وی همچنین تاکیده کرد که شیب نمودار ابتلا به کرونا در روزهای آینده کماکان صعودی خواهد بود.

درخانه ماندن، محدودیت تردد، کاهش مراودات و رفت و آمدها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، لغو هرگونه تجمع در کنار رعایت نکات بهداشت فردی، تنها راههای کنترل بیماری کووید-19 در هفته های آینده خواهد بود.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی کووید-19 از 12 دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان ووهان چین شیوع یافت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کاهش ساعات اداری در کهگیلویه وبویراحمد تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش ساعات اداری در کهگیلویه وبویراحمد تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید