خوراکی هایی که نباید خام خورده شوند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، می دانید که خوردن گوشت خام می تواند شما را به کشتن دهد و مصرف تخم مرغ خام هم می تواند دردسرهای زیادی را برایتان ایجاد کند. اما خوراکی هایی که هرگز نباید قبل از پخته شدن میل کنید، به این موارد محدود نمی شوند. متخصصان معتقدند عوارض خام خواری سلامت کسانی را که خوراکی های زیر را نپخته مصرف می نمایند، تهدید خواهد نمود.

خوراکی هایی که نباید خام خورده شوند

از عوارض خام خواری باخبر هستید؟

خام گیاهخواری یک نوع رژیم غذایی نیست؛ بلکه یک سبک زندگی است. اگر براساس اصول این سبک زندگی کنید، خوردن غذاهای نپخته، پردازش نشده و اغلب ارگانیک بخش اصلی رژیم غذایی شما را تشکیل خواهد داد. اما معنای این جمله ها، این نیست که شما اجازه مصرف هر ماده غذایی خامی را دارید.

خام گیاهخوارها معتقدند هرچه میزان غذای خام در رژیم بیشتر باشد، برای سلامتی بهتر است. در رژیم غذایی خام گیاهخوارها، خبری از تخم مرغ، ماهی، گوشت، لبنیات و دیگر غذاهای غیرگیاهی نیست.

انواع میوه ، سبزیجات و مغزها، بخش مهمی از رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهد. بعضی از خام گیاهخوارها به مصرف جوانه ها اهمیت زیادی می دهند و مصرف قندهای طبیعی مثل کشمش، خرما، انجیر و شکر قهوه ای را به جای قندهای مصنوعی توصیه می نمایند. اگر این افراد وگان نباشند، از عسل هم به عنوان یک شیرین نماینده طبیعی استفاده می نمایند.

اگر می خواهید خام خواری کنید ...

  • سطح ویتامین D و کلسیم بدنتان را حتما زیر نظر یک متخصص آنالیز کنید. ضعف استخوانی از شایعترین عوارض خام خواری است.
  • مصرف زیاد میوه های شیرین، می تواند پوسیدگی دندان هایتان را بیشتر کند. پس مراقب میزان قندهای طبیعی که در رژیم تان گنجانده شده باشید.
  • بعضی از متخصصان معقدند آهن، روی و ویتامین B12 مورد احتیاج بدن به وسیله رژیم گیاه خواری تامین نمی گردد. پس اگر این رژیم را انتخاب نموده اید، برای اطمینان از وضعیت بدنتان و احتیاجی که به مکمل های دارویی دارید، هر شش ماه یکبار آزمایش خون بدهید تا از عوارض خام خواری در امان بمانید.

برای آشنایی بیشتر با رژیم خام گیاهخواری و باخبر شدن از مزایا و عوارض خام خواری را بخوانید و اگر خام خوار هستید، حتما از مصرف خام مواد غذایی که در ادامه آورده ایم پرهیز کنید.

سیب زمینی

بله! حتی این خوراکی به ظاهر بی ضرر را هم نباید خام مصرف کنید. نشاسته موجود در سیب زمینی، در صورت پخته نشدن، تاثیرات تخریبی نامطلوبی را روی معده شما می گذارد و بخاطر مقاومتی که در برابر هضم شدن دارد، دستگاه گوارشتان را بیمار می نماید.

گذشته از این، وقتی سیب زمینی خام مدتی در یک فضای گرم قرار می گیرد، رنگ آن سبز می گردد و فراوری سم می نماید. سمی که می تواند زمینه ساز مسمومیت غذایی و صدمه دیدن دستگاه گوارش گردد.

لوبیا

سعی کنید لوبیا را قبل از خوردن به اندازه کافی بپزید چراکه این دانه سرشار از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان، در صورتی که به خوبی پخته نگردد، معده را تخریب می نماید.

گذشته از این، لوبیا قرمزی که درست پخته نشده، حالتی شبیه به مسمومیت را در بدن ایجاد می نماید و به سلامت مصرف نمایندگانش آسیب می زند.

شیر

اگر شیر پاستوریزه یا هموژنیزه می خرید که هیچ، اما اگر به خوردن شیر تازه محلی عادت دارید، حتما آن را برای دقایق متوالی در دمای بالا بجوشانید.

شیر جوشانده نشده، سرشار از باکتری های دردسرسازی است که به مرور به دستگاه گوارش شما آسیب می زنند یا اینکه ناگهان کارتان را به بیمارستان می کشانند.

آرد

تصور نکنید که همه ضرری که با خوردن خمیر کیک به بدن شما می رسد، بخاطر تخم مرغ خامش است. خمیر کیک خام، آرد خام را هم در خود دارد و به گفته متخصصان، خوردن آرد خام، به سلامت آسیب می زند. پس بهتر است باور کنید که مصرف همه مواد غذایی به صورت خام، عوارض خام خواری را چند برابر می نماید. یادتان نرود که خام خواری، تنها به معنای مصرف نکردن خوراکی های پخته شده نیست. خام خوارها از مصرف مواد غذایی پروسس شده ای مثل آرد سفید هم پرهیز می نمایند.

بادمجان

مسمومیت غذایی، مسائل گوارشی و واکنش های شدید آلرژیک، همه می توانند با خوردن بادمجان خام به بدن شما حمله نمایند. اگر پیش از این هم سابقه نشان دادن آلرژی به بادمجان را نداشته ایم هم بی گدار به آب نزنید و این گیاه را نپخته مصرف نکنید.

منبع: کتاب کاله

به "خوراکی هایی که نباید خام خورده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی که نباید خام خورده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید