غفور: المپیک برای ما همه چیز است

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران گفت: المپیک برای ما همه چیز است و همه کوشش خود را می کنیم تا در توکیو حاضر شویم.

غفور: المپیک برای ما همه چیز است

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها و به نقل از فدراسیون والیبال، امیر غفور درباره وضعیت اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: بعد از این که نتوانستیم در دور اول انتخابی المپیک که در روسیه برگزار گردید، به هدف اصلی خودمان یعنی کسب سهمیه المپیک برسیم، تمریناتمان را بعد از یک هفته استراحت و با جدیت تمام آغاز کردیم. با توجه به استراحتی که داشتیم، کمی زمان می خواهیم تا تمرینات به شکل مطلوب خودش برسد اما خدا را شکر هفته خوبی را پشت سر گذاشتیم و ان شاءالله از هفته بعد وارد تمرینات تیمی می شویم چون در هفته گذشته بیشتر کارهای بدنسازی را انجام دادیم. بهترین دوره تمرینات، همین هفته پیش رو است که کارهای تاکتیکی را انجام خواهیم داد. مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تهران برگزار می شود و هشت تیم نخست وارد مسابقات انتخابی المپیک می شوند. برای ما مهم است که قدرت خود را به تیم های آسیایی نشان دهیم. مهم است که با تمام توان بازی کنیم و می دانم برای مردم هم این مسابقات مهم است و قهرمانی در این رقابت ها، حال ما و مردم را خوب می نماید.

وی درباره سخت بودن حفظ آمادگی بازیکنان با توجه به فشردگی رقابت ها، اظهار کرد: مطمئناً حفظ آمادگی در یک بازه طولانی و در اوج ماندن، کار سختی است. لیگ های اروپایی، شرایطش با ایران متفاوت است و آن جا فشار بیشتری به بازیکن وارد می شود و البته این مساله به بالا رفتن تجربه و آمادگی بازیکنان هم یاری می نماید و سال جاری بازیکنان لژیونر با وضعیت بدنی خوبی به اردوی تیم ملی پیوستند که نتیجه آن را در لیگ ملت ها هم دیدیم. با این حال یک بخشی از قضیه هم به مصدومیت و آسیب های احتاقتصادی برمی شود و وقتی همواره کوشش می کنیم تا بدن در اوج آمادگی باشد، درصد احتمال آسیب دیدگی هم بالا می رود اما خدا را شکر تا الان تمریناتمان خوب بوده و توانسته ایم آمادگی خود را در حالت ایده آل حفظ کنیم. همان طور که می دانید بعد از بازی های قهرمانی آسیا در تهران، باید برای جام جهانی که از 9 تا 23 مهر برگزار خواهد شد، به ژاپن برویم و در 15 روز، 11 بازی کنیم که خیلی کار سختی است. همه تیم ها با قدرت تمام وارد جام جهانی می شوند و به واسطه جایزه اقتصادی این مسابقات، انگیزه های زیادی برای موفقیت دارند. ما کار سختی پیش رو داریم اما با این حال به بهترین شکل خود را برای همه رقابت ها آماده می کنیم. اگر کمی نگرانی در این میان باشد، مربوط به بازیکنان است که باید به باشگاه های خود برگردند و برای رقابت های انتخابی المپیک فرصت کمی جهت هماهنگی خواهیم داشت. با این حال امیدوارم از پس این مساله هم بربیاییم. المپیک برای ما همه چیز است چون همه زحمات ورزشکاران در آن جا دیده می شود. برای ما مهم است که باز هم به این رقابت ها راه پیدا کنیم که مطمئنم با دعای مردم این اتفاق می تواند رقم بخورد.

این بازیکن تیم ملی والیبال ایران که در لیگ ایتالیا بازی می نماید، در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد آمادگی و کیفیت بسیار خوب فعلی او تا حد زیادی مربوط به حضور در آن لیگ است، گفت: اگر واقعاً چنین پیشرفتی در من اتفاق افتاده باشد، بابتش خیلی خرسند هستم. ما زحمت می کشیم که به سطح بالاتری برویم و به تیم خودمان هم یاری کنیم. بازی در خارج سخت است و همه بازیکنان لژیونر ما سختی های زیادی را تحمل می نمایند. دوری از خانواده، تنهایی، فشار بازی ها و تمرینات و مسائلی از این دست وجود دارند که باید با آن ها کنار آمد و خود را در وضعیت خوب حفظ کرد. شاید برای من بازی در ایران راحت تر باشد چون اینجا وطن من است و با بازیکنانی که دوست و هم زبان من هستند، خیلی شرایط راحت تر است. با این حال این سختی ها باعث پیشرفت ما می شود و امیدوارم این پیشرفت برای همه بازیکنان لژیونر و داخلی باشد چون در نهایت سودش را تیم ملی می برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "غفور: المپیک برای ما همه چیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غفور: المپیک برای ما همه چیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید