لزوم تقویت مشارکت جمعی در عرصه های علمی

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها به نقل از وزارت علوم، غلامرضا غفاری در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره ملی حرکت که به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه ضمن گرامی داشت یاد جان باختگان زلزله اخیر کرمانشاه، تفکر و اندیشه را امری اجتماعی دانست و گفت: تبلور و ظهور اندیشه و تفکر، در اجتماعات و انجمن های علمی شکل می گیرد، به ویژه اجتماعاتی که از سر عزم و اراده تشکیل شده باشد.

لزوم تقویت مشارکت جمعی در عرصه های علمی

وی اضافه کرد: انجمن های علمی کار ویژه های مختلفی دارند و مهم ترین آن این است که انجمن های علمی بستر خردورزی جمعی محسوب می گردد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، خواهان تقویت کار جمعی و مشارکت افراد در عرصه های مختلف علمی کشور شد و اضافه کرد: انجمن های علمی عامل اصلی ارتباط میان دانشگاه و جامعه هستند.

در ادامه سید ضیاء هاشمی معاون پیشین فرهنگی و اجتماعی و سرپرست سابق وزارت علوم نیز در سخنانی، همت دانشگاه رازی برای برگزاری دهمین جشنواره ملی حرکت را ستودنی توصیف و ابراز امیدواری کرد که هرساله رونق قابل توجهی در جشنواره ملی حرکت ایجاد گردد و بستر شکوفایی علمی در دانشگاه ها فراهم گردد.

هاشمی با تقدیر از معاونت فرهنگی دانشگاه رازی در برگزاری هرچه باشکوه تر دهمین جشنواره ملی حرکت گفت: فعالان علمی دانشجویی نخبگان جامعه هستند و این جشنواره ها باید محافل شاد علمی باشند.

در این مراسم همچنین از ماشین فرمول یک سورنا به عنوان دستاورد دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد. در دهمین جشنواره ملی حرکت، شرکت کنندگانی از کشورهای عراق، کانادا، سوریه، پاکستان، کره جنوبی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لزوم تقویت مشارکت جمعی در عرصه های علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تقویت مشارکت جمعی در عرصه های علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید