موج زمستانی کرونا در راه است؟

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، دوازده ماه پیش، نیمکره شمالی در آستانه اولین زمستان خود در دوران کووید بود. در این زمان، موارد ابتلا به کرونا در غرب اروپا و آمریکا به سرعت افزایش یافت و تلفات زیادی به جا گذاشت. بسیاری از کشور ها مانند بریتانیا در این بازه زمانی، محدودیت های سختگیرانه ای را در تعطیلات سال نو اعمال کردند؛ اما اکنون نشانه های اندکی از بازگشت محدودیت های تازه و شدید در دولت های غربی وجود دارد. این در حالی است که کووید هنوز فروکش نکرده است.

موج زمستانی کرونا در راه است؟

به طور مثال، موارد ابتلا به کووید در بریتانیا به مقدار ماه ژانویه است. اکونومیست تاکید نموده که بریتانیا در مهار ویروس، بسیار بدتر از همسایگان اروپایی خود عمل نموده است و با رسیدن فصل ابتلا به آنفلوآنزا شرایط می تواند دشوارتر گردد. از جمله عواملی که شرایط را در بریتانیا بحرانی نموده، لغو سریع محدودیت ها از سوی دولت این کشور و کند بودن فرایند واکسیناسیون افراد زیر 18سال است.

ایالات متحده از ماه می، واکسیناسیون افراد 12 تا 15ساله را آغاز نموده، اما این فرایند در بریتانیا از ماه سپتامبر آغاز شده است. بعلاوه بعضی از پرترددترین مکان های تجمع مانند کافه ها در بریتانیا، محدودیتی برای حضور افراد ندارند. این در حالی است که افراد در ایتالیا برای ورود به باشگاه ها باید گواهی واکسن به همراه داشته باشند. در اسپانیا نیز استفاده از ماسک الزامی است.

از مارس 2020 کمپانی مطالعات بازار YouGov از بزرگسالان دنیا می پرسد که آیا در مکان های عمومی از ماسک استفاده می نمایند یا خیر. حتی در طول سال 2021 و با افزایش واکسیناسیون، اندازه زدن ماسک فرایندی ثابت داشته است. در فرانسه و ایتالیا حدود سه چهارم مردم اعلام نموده اند که از ماسک استفاده می نمایند. در بریتانیا و آلمان نیز نزدیک به دو سوم افراد ماسک می زنند. حتی در آمریکا که ماسک به موضوعی حزبی تبدیل شده بود، برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا، استفاده از آن در ماه جولای افزایش یافت. با وجود نگرانی ها در مورد پایین بودن اثربخشی واکسن ها، همچنان در پایین نگه داشتن اندازه مرگ و میر بسیار موثر هستند. در اروپای غربی افراد بالای 12سال به طور میانه 5/ 1دز واکسن کووید-19 دریافت نموده اند و این رقم برای آمریکا 4/ 1دز است.

با این حال اگر جهشی ایجاد نگردد، دز های تقویت نماینده مانع بدتر شدن شرایط می گردد. در ایالات متحده بالغ بر 14درصد افراد بالای 65سال واکسینه شده، دز تقویتی دریافت نموده اند و در بریتانیا این رقم 25درصد است. آگاهی بخشیدن در باب قدرت واکسن ها ممکن است اندازه واکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی را نیز ارتقا دهد.

همه کشور ها نمی توانند به راحتی از بحران کووید عبور نمایند و این ویروس همچنان جان هزاران نفر را در روز می گیرد. مطالعات اکونومیست بر این واقعیت تاکید می نماید که تنها هفته گذشته بیش از 170هزار نفر در دنیا جان خود را به علت کووید از دست دادند. همه گیری در کشور هایی همانند روسیه و شرق اروپا که واکسیناسیون در آنان کندتر است، بحرانی تر است. روز شنبه گذشته، روسیه بیش از هزار مرگ ناشی از کووید را ثبت کرد که بالاترین رکورد ثبت شده از آغاز همه گیری است.

منبع: فرارو

به "موج زمستانی کرونا در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج زمستانی کرونا در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید