هند و پاکستان از کشته شدن مردم بی گناه در کشمیر جلوگیری نمایند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، رئیس جمهور با اشاره به اینکه امنیت منطقه، بویژه در شبه قاره هند برای ایران حائز اهمیت است، تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی در راستای پایداری صلح و امنیت در منطقه و احقاق حقوق ملت های مسلمان دریغ نخواهد کرد.

هند و پاکستان از کشته شدن مردم بی گناه در کشمیر جلوگیری نمایند

ایسنا نوشت: حسن روحانی در تماس تلفنی عمران خان نخست وزیر پاکستان با وی با تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت مسلمان پاکستان، گفت: ایران و پاکستان همیشه دو کشور دوست، همسایه و برادر یکدیگر بوده و خواهند بود.

رئیس جمهور اضافه نمود: ایران به دنبال گسترش مناسبات و همکاری ها با کشورهای همسایه بویژه پاکستان در زمینه های گوناگون از جمله توسعه بازارچه های مشترک مرزی است.

روحانی اظهار کرد: امروز ایران به خاطر تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا در شرایط ویژه ای واقع شده است اما در عین حال برای تامین امنیت پایدار کشتیرانی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و توسعه روابط تجاری و مالی با همسایگان کوشش می نماید.

رئیس جمهور اعلام نمود: جمهوری اسلامی ایران همیشه در راستای جلوگیری از تنش و ناآرامی در منطقه کوشش نموده و معتقدیم مردم مسلمان کشمیر باید از منافع و حقوق قانونی خود استفاده نموده و بتوانند با آرامش زندگی نمایند.

روحانی با اشاره به اینکه ایران از هند و پاکستان می خواهد تا با حفظ خویشتن داری، از ناامنی و کشته شدن مردم بی گناه در کشمیر جلوگیری نمایند، گفت: موضوع کشمیر هرگز راه چاره نظامی نداشته و باید به وسیله دیپلماتیک به دنبال حل و فصل مسائل باشیم.

عمران خان نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت ایران، روابط ایران و پاکستان را محبت آمیز و برادرانه دانست و بر ضرورت کوشش در راستای توسعه همه جانبه مناسبات تهران- اسلام آباد تاکید نمود.

نخست وزیر پاکستان با تشریح تحولات و وقایع اخیر در کشمیر، گفت: متاسفانه امروز در منطقه کشمیر شاهد وقایع ناراحت نماینده و برخلاف قوانین بین المللی علیه مردم بی گناه هستیم.

وی با بیان اینکه پاکستان نسبت به کشتار مردم بی گناه در کشمیر و افزایش تنش ها در منطقه احساس نگرانی دارد، اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و دنیا اسلام می تواند در راستای حل و فصل مسئله کشمیر نقش آفرینی مثبتی داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "هند و پاکستان از کشته شدن مردم بی گناه در کشمیر جلوگیری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند و پاکستان از کشته شدن مردم بی گناه در کشمیر جلوگیری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید