واکنش عجیب پراید به سیگنال وزیر صمت

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، از هفته پیش که وزیر صمت رسما از مخالفت خود با واردات خودرو های خارجی گفت تا امروز قیمت پراید دو میلیون تومان افزایش یافته است.

واکنش عجیب پراید به سیگنال وزیر صمت

به گزارش تجارت نیوز، طبق آخرین گزارش ها تا لحظه نگارش این گزارش قیمت پراید 111 به 154 میلیون تومان رسیده که نسبت به هفته گذشته دو میلیون تومان افزایش یافته است.

هفته گذشته وزیر صمت به صراحت از مخالفت با آزادسازی واردات خودرو صحبت نموده بود که گزارش دادیم اگر این اظهارات به معنای لغو احتمالی آزادسازی واردات خودرو باشد شوک تازهی برای بازار خودرو محسوب می گردد و احتمالا قیمت خودرو را متاثر می نماید.

پیش از این پیش بینی می شد پس از آزادسازی واردات خودرو های خارجی و کاهش قیمت این خودرو ها در بازار، این مقرون به صرفهی به پراید هم سرایت کند، اما هفته گذشته با اظهارات وزیر صمت این سناریو تقریبا رنگ باخت.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقد بودند در صورت اجرایی شدن قانون تازه به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می توان انتظار کاهش قیمت 25 تا 40 درصد در خودرو های خارجی را داشت.

دادفر و جعفری اعتقاد داشتند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا 40 درصدی در خودرو های خارجی، قیمت خودرو های داخلی هم 10 تا 20 درصد مقرون به صرفه شوند.

با این اظهارات می شد انتظار داشت که قیمت خودرو های داخلی مثل پراید هم از این قانون تازه متاثر شوند، اما اظهارات فاطمی امین این سناریو را کم رنگ کرد و پس از یک هفته حالا قیمت پراید دو میلیون تومان افزایش یافته است.

منبع: فرارو

به "واکنش عجیب پراید به سیگنال وزیر صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عجیب پراید به سیگنال وزیر صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید