وزیر دفاع آمریکا جزئیاتی را درباره نفرات و تجهیزات اعزامی به عربستان اعلام نمود

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری جزئیاتی را در خصوص نفرات و تجهیزاتی که این کشور قرار است به عربستان سعودی اعزام کند، اعلام کرد.

وزیر دفاع آمریکا جزئیاتی را درباره نفرات و تجهیزات اعزامی به عربستان اعلام نمود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آرشیو بهترین ها به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در نشست خبری مشترک با مارک میلی رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد دستور اعزام تجهیزات و نیروهای جدید به عربستان سعودی را صادر کرده است.

وزیر دفاع آمریکا با اعلام اینکه عربستان یکی از متحدان امنیتی کشورش در منطقه خلیج فارس است، گفت: امروز من با همتای سعودی خودم درباره توانمندی های دفاعی عربستان سعودی و تلاش های ما برای حفاظت از شرکایمان در برابر اقدامات خشونت آمیز ایران صحبت کردم. ما علاوه بر نیروها و تجهیزاتی که قبلاً به منطقه اعزام کرده ایم، دو اسکادران هواپیمای جنگنده و پرسنل وابسته، سامانه های دفاعی پاتریوت و تاد و همچنین 3000 نیروی نظامی به عربستان سعودی اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: ما از ماه می [اردبهشت] در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز ایران در منطقه، تجهیزات مختلفی از جمله اسکادران هایی از هواپیماهای هشدار سریع، سامانه های دفاع موشکی پاتریوت، ناو هواپیمابر، هواپیماهای بدون سرنشین به منطقه اعزام و حدود 14500 نیروی جدید را نیز در منطقه مستقر کرده ایم.

مارک اسپر همچنین با تکرار ادعاهای بدون سند و مدرک خود و دیگر مقامات آمریکایی علیه ایران مدعی شد: واضح است که ایرانی ها مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی هستند. شرکای بین المللی ما از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با ما موافقند و این را علناً اعلام کرده اند. این رفتارهای ایران بخشی از تلاش این کشور برای بی ثبات کردن خاورمیانه و ایجاد اختلال در اقتصاد جهانی است.

دو هفته قبل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرده بود که به منظور تقویت دفاع هوایی و حفاظت از زیرساخت های عربستان سعودی نفرات و تجهیزاتی شامل 200 نیروی نظامی، یک فروند سامانه دفاع موشکی و 4 سامانه راداری سنتینل به این کشور اعزام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین در بیانیه خود گفته بود که وزیر دفاع آمریکا با اعزام دو سامانه پاتریوت دیگر و همچنین یک سامانه تاد به عربستان در صورت لزوم موافقت کرده، اما تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

بامداد روز شنبه 23 شهریورماه دست کم 10 پهپاد تهاجمی یمنی به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو حمله کردند و بر اثر این حمله تولید نفت عربستان به میزان 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

در پی این حمله غیرمنتظره که به افزایش بیش از 14درصدی بهای نفت در معاملات روز دوشنبه بازارهای جهانی منجر شد، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور و تنی چند از مقامات آمریکایی در اظهارات خود تلاش کرده اند که ایران را عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان معرفی کنند و اوضاع را به گونه ای جلوه دهند که ایران تهدیدی برای بازار نفت و اقتصاد جهانی است.

در ادامه مقامات عربستان سعودی و همچنین سران تروئیکای اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) نیز مانند دولتمردان آمریکایی بدون ارائه شواهد و مدارک قابل قبول مدعی شدند که ایران عامل حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو بوده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای عربستان و آمریکا درباره دست داشتن در این حملات را به طور قاطع رد کرده و نسبت دادن این حملات به ایران را نشانه ای از ناتوانی ائتلاف سعودی و حامیان غربی آن در جنگ یمن و تلاش آنها برای سرپوش گذاشتن بر ضعف های نظامی خود در برابر نیروهای یمنی خوانده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وزیر دفاع آمریکا جزئیاتی را درباره نفرات و تجهیزات اعزامی به عربستان اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا جزئیاتی را درباره نفرات و تجهیزات اعزامی به عربستان اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید