چه خمیردندانی بخریم؟

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، شما مشتری کدام خمیردندان هستید؟ دنیای طعم دار و خمیری خمیردندان ها این روزها بسیار شلوغ است و آدم را برای خرید یک خمیر دندان مناسب سر در گم می نماید. راهنمای این هفته دهان و دندان را بخوانید تا خمیردندانی خریداری کنید که علاوه بر اینکه طعم و رنگ دلخواه شما را دارد، قادر است از پوسیدگی دندان های شما هم پیشگیری کند.

چه خمیردندانی بخریم؟

چه خمیردندانی بخریم؟

نویسنده:دکتر گلرخ ثریا

مقایسه خمیردندان های ضدپوسیدگی، ضدحساسیت و ضدجرم

شما مشتری کدام خمیردندان هستید؟ دنیای طعم دار و خمیری خمیردندان ها این روزها بسیار شلوغ است و آدم را برای خرید یک خمیر دندان مناسب سر در گم می نماید. راهنمای این هفته دهان و دندان را بخوانید تا خمیردندانی خریداری کنید که علاوه بر اینکه طعم و رنگ دلخواه شما را دارد، قادر است از پوسیدگی دندان های شما هم پیشگیری کند.

خمیردندان های ضدپوسیدگی

خمیردندان های ضدپوسیدگی، خمیردندان هایی هستند که دارای ماده ای به نام فلوراید هستند، البته فلوراید این روزها بیشتر به خمیردندان ها افزوده می گردد. خمیردندان های حاوی فلوراید اثر کاهش دهندگی پوسیدگی دندان ها را بر عهده دارند. مطالعات نشان می دهد اگر شما در سنین کودکی یعنی حدود 2 سالگی از خمیردندان فلورایددار بهره ببرید و همچنان به مصرف آن در سنین بزرگسالی ادامه دهید، می توانید تا 44 درصد از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کنید. اگر شما دنبال خرید این خمیردندان ها هستید، دقت کنید که در این نوع خمیردندان ها معمولا فرمول آن و یا کلمه فلورایددار به زبان کشور سازنده روی لوله می نویسند. لبخندی سفید با خمیردندان های سفید نماینده این روزها خیلی ها در پی خرید خمیردندان هایی هستند که هرچه بیشتر دندان هایشان را سفید کند و شرکت های سازنده انواع خمیردندان با هم در رقابت شدید هستند تا خمیردندان هایی را ارایه دهند که مشتریان بیشتری را به خاطر خواص سفیدنمایندگی بیشتر آن جذب نمایند ولی شما باید به اسم یک مصرف نماینده از خمیردندان های سفیدنماینده انتظارات منطقی داشته باشد. این خمیردندان ها تا حدی می توانند دندا ن های شما را سفید نمایند. این خمیردندان ها دارای مواد ساینده و پاک نماینده صابونی و قوی هستند که موجب تمیزی و سفیدی و شفافیت دندان ها می شوند. اگر شما دندان هایی سالم و بدون پوسیدگی دارید، ما خرید این خمیردندان ها را به شما توصیه می کنیم ولی اگر دندان هایتان دارای پوسیدگی متعدد و مینای آسیب دیده است، بهتر است دور این خمیردندان ها را خط بکشید چون این خمیردندان ها دارای مواد شیمیایی قوی هستند و اگر دندان هایتان پوسیده و دارای عیب و نقص باشند این مواد شیمیایی به طور مستقیم روی عاج قرار گرفته و سبب حساسیت دندان های شما می شوند.

خمیردندان های ضدحساسیت

بیشتر شرکت های فراوری نماینده خمیردندان در میان محصولات خود، خمیردندان های ضدحساسیت را هم به بازار عرضه می نمایند. این خمیردندان ها مخصوص افرادی است که دندان های حساسی دارند و با خوردن بستنی و یا آب یخ و یا چای یا قهوه داغ ناگهان در دندان های شان درد تند و تیزی را احساس می نمایند. اگر شما هم چنین مسئله ای دارید یک تیوپ از این خمیردندان ها خریداری کنید ولی نباید فراموش کنید این خمیردندان ها برای استفاده روزمره و دایمی نیست. به طور معمول باید دو هفته از این خمیردندان ها بهره ببرید و سپس دوباره با خمیردندان معمولی دندان هایتان را مسواک بزنید. سپس با توصیه دندانپزشک تان پس از چند هفته تا رفع شدن مسائل تان یک یا چند دوره دیگر این خمیردندان ها را مصرف کنید.

خمیردندان های ضدجرم

اگر سیگاری باشید، گاهی وسوسه می شوید که یک خمیردندان ضدجرم مخصوص سیگاری ها خریداری کنید و از شر جرم های روی دندان ها و تغییر رنگ های آن خلاص شوید و البته به سیگار کشیدن تان هم ادامه دهید، ولی ما به شما توصیه می کنیم که از خمیردندان های ضدجرم استفاده نکنید. این خمیر دندان ها حاوی مواد ساینده زیادی است و هم قطر این ذرات ساینده بزرگ است و هم قدرت سایندگی این ذرات زیاد است، بنابراین اگر شما یک تیوپ از این خمیردندان ها خریداری کنید و هر شب از آن بهره ببرید، باید در انتظار سایش مینای دندان هایتان به خصوص در ناحیه طوق دندان که مینای نازک تری دارد باشید. از این محل های ساییدگی دندان ها حساس می شوند و شما با خوردن هر خوراکی یا نوشیدنی سرد و گرم احساس درد خواهید کرد. ذرات ساینده این خمیردندان ها سایش لثه ها را هم در پی دارند، بنابراین اگر شما سیگاری نیستید، اصلا چنین خمیردندان هایی را نخرید. اگر هم سیگاری هستید استفاده از این خمیردندان ها را به یک بار در هفته و یا هر دو هفته یک بار کاهش دهید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "چه خمیردندانی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خمیردندانی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید