کشته شدن 23 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شمال و مرکز افغانستان

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، بر اثر حمله طالبان به ولایت های قندوز و دایکندی 23 نیروی امنیتی افغان کشته و چندین نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

کشته شدن 23 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شمال و مرکز افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ آرشیو بهترین ها، در حمله طالبان به یک پاسگاه در منطقه کنگری ولایت دایکندی 11 نفر از نیروهای امنیتی کشته شدند.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان بدون اعلام شمار دقیق تعداد زخمی های نیروهای امنیتی را نیز زیاد مطرح نمود و ادامه داد که در این حمله به اعضای طالبان آسیبی نرسیده است.

ذبیح الله مجاهد دیگر سخنگوی طالبان نیز با انتشار پیامی در توئیتر از حمله این گروه به 3 پاسگاه نیروهای امنیتی افغان در شمال افغانستان خبر داد.

مجاهد نوشت که این حمله در منطقه بندر قندوز در نزدیکی مرکز شهرستان دشت ارچی این ولایت انجام شد و بر اثر آن 12 نیروی امنیتی کشته و 9 تن دیگر نیز زخمی شدند.

مقامات امنیتی افغان تاکنون وقوع این حملات و شمار تلفات را تایید نکرده اند.

طالبان در حالی از انجام این حملات خبر داده که دوشنبه هفته گذشته طالبان دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل را در ازای رهایی 3 نفر از اعضای ارشد شبکه حقانی آزاد کرد.

پس از رهایی 10 نظامی دیگر افغان توسط طالبان برای نشان دادن حسن نیت این گروه نیز برخی رسانه ها از احتمال آغاز مذاکرات مستقیم طالبان و دولت افغانستان خبر دادند اما سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان این گزارش ها را رد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کشته شدن 23 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شمال و مرکز افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 23 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شمال و مرکز افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید