9 هلدینگ تامین اجتماعی 10درصدسهام بورس را در اختیار دارد

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در جریان سفر هیات بزرگ تجاری از کشور سوئد به تهران که به منظور مذاکره درخصوص توسعه مناسبات تجاری با بخش دولتی و خصوصی در جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت، هیاتی متشکل از مقامات سفارت سوئد در تهران، نمایندگان، متخصصان و مدیران عامل شرکت های تجاری بزرگ سوئدی از بخش های دولتی و خصوصی با مدیران سازمان تأمین اجتماعی در محل ستاد این سازمان دیدار و تبادل نظر کردند.

9 هلدینگ تامین اجتماعی 10درصدسهام بورس را در اختیار دارد

این نشست که به دنبال دیدار هیات سوئدی از سازمان تأمین اجتماعی در اردیبهشت و همچنین بازدید مقامات سازمان از کشور سوئد در شهریور ماه امسال برگزار گردید، موضوعات مهمی از جمله تنظیم و امضاء یادداشت تفاهم همکاری در زمینه برنامه ریزی، طراحی و ساخت بیمارستان ایرانی سوئدی در تهران، ارتقاء کیفیت، مهارت، دانش تخصصی، مدیریت منابع، انتقال فناوری و تجهیزات پزشکی پیشرفته، تربیت و آموزش تکمیلی نیروی انسانی در حوزه درمان و مدیریت بیمارستانی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

قائم مقام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این نشست با اشاره به مذاکرات پیشین، تاریخچه این سازمان را مطرح و گفت: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه ای، درمانی و مالی ایران است که 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است.

رضا راعی گفت: سازمان تامین اجتماعی 18 نوع مزایای بیمه ای و خدمات درمانی را به وسیله 500 شعبه و بیش از 340 مرکز درمانی به بیمه شدگان کشور ارائه می نماید.

وی گفت: بودجه سالانه این سازمان برای انجام این فعالیت ها و ارائه خدمات بیمه ای و درمانی بیش از 20 میلیارد دلاراست.

راعی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی همچنین دارای 9 هلدینگ تحت شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی است که بیش از 10 درصد سهام بازار بورس تهران را در اختیار دارد و در زمینه نفت، گاز، سیمان، و سایر بخش های مالی فعالیت می نماید.

قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: هلدینگ دارویی و پزشکی تأمین نیز 30 درصد از بازار داروی کشور را در اختیار دارد.

راعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی، از همه امتیازات بخش خصوصی و دولتی برخوردار است، گفت: می توانیم پس از رسیدن به توافق نهایی، تصمیم گیری نموده و وارد فرایند عملیاتی شویم.

وی گفت: همچنین می توانیم با در نظر دریافت تخصص های متنوع هیئت سوئدی، با معرفی متخصصین سازمان، کارگروه های تخصصی مورد احتیاج را در همه حوزه های مربوطه تشکیل داده و پس از بحث و آنالیز تمامی جوانب، چند یادداشت تفاهم تخصصی تنظیم کنیم.

راعی گفت: درخصوص نکات کلیدی مندرج در یادداشت تفاهم و ساخت بیمارستان با یکدیگر توافق داریم و در مورد سایر موارد نیز مذاکره انجام می گردد.

سازمان تامین اجتماعی 450هزار مترمربع پروژه درمانی در حال احداث دارد

همچنین مدیرعامل شرکت خانه سازی ایران نیز در این نشست گفت: 42میلیون ایرانی تحت خدمات درمانی و 14میلیون در کشور از خدمات بازنشستگی برخوردار هستند.

علی مقدس زاده اضافه کرد: این شرکت 50سال قدمت دارد و احداث مراکز درمانی و اجرای پروژه های مالی غیر درمانی از مسئولیت های این شرکت است.

وی گفت: شرکت خانه سازی ایران در حال حاضر در 3پروژه با وسعت 300هزار مترمربع فعالیت می نماید.

مقدس زاده با بیان اینکه شرکت خانه سازی ایران عضو جامعه انبوه سازان کشور است، گفت: این شرکت در طول سال های فعالیت خود 5میلیون مترمربع مرکز درمانی ساخته است.

مدیرعامل شرکت خانه سازی ایران اضافه کرد: در حال حاضر 450هزار مترمربع پروژه درمانی در حال احداث داریم.

وی گفت: پس از مذاکرات برجام، شرکت های خارجی زیادی از اروپا، کانادا، استرالیا و کره جنوبی با پیشنهاد همکاری مشترک به این سازمان مراجعه نموده اند که ماحصل آن امضاء 3 یادداشت تفاهم (MoU) و مذاکره برای انعقاد قرارداد نهایی با شرکت های اروپایی و آسیایی است.

مقدس زاده اضافه کرد: شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران آمادگی مذاکره برای مشارکت در ساخت پروژه های بیمارستانی خاص را دارد.

مدیرکل امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: موضوع محوری یادداشت تفاهم باید مبتنی بر ساخت بیمارستان ایرانی- سوئدی بر پایه مدل جدید بیمارستان سازی سوئدی توام با مشارکت در مدیریت بیمارستان، تجهیز بیمارستان، آموزش کارکنان و انتقال و استقرار فن آوری مرتبط با بیمارستان تنظیم گردد، به طوری که مأموریت، چشم انداز، تئوری، راه چاره و استراتژی مدیریت بیمارستانی نیز لحاظ گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "9 هلدینگ تامین اجتماعی 10درصدسهام بورس را در اختیار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 هلدینگ تامین اجتماعی 10درصدسهام بورس را در اختیار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید