انتقاد تند به برنامه دولت جانسون برای بازگشایی بریتانیا

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، در پی اعلام کلیات برنامه دولت جانسون برای بازگشایی بریتانیا، بسیاری آن را گیج کننده و فاجعه آمیز خوانده اند و می گویند این برنامه باعث ایجاد تفرقه در بریتانیا می گردد.

انتقاد تند به برنامه دولت جانسون برای بازگشایی بریتانیا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آرشیو بهترین ها، با گذشت 6 هفته از اعمال محدودیت در بریتانیا در پی شیوع کرونا، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور نخستین دور کاهش مقررات محدودنماینده را بیان کرد. بنابر گزارش روزنامه انگلیسی میرور، قرار است از روز چهارشنبه کاهش محدودیت ها اجرایی گردد، اما این تغییرات فقط در انگلیس اجرایی خواهد شد و گفته می گردد همین مسئله جامعه بریتانیا که بجز انگلیس شامل (ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند) نیز هست را دچار چند دستگی خواهد نمود.

همچنین تصمیم جانسون در کم ارزش کردن شعار در خانه بمان، جان ها را نجات بده و جایگزین کردن شعار هوشیار باش و بر سر کار برگرد، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. برنامه جانسون به طور کلی گیج نماینده و فاجعه آمیز توصیف شده است.

کی یر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: این بیانیه بیشتر از این که پاسخگو باشد، سوال برانگیز است و بر اساس آن چشم انداز انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی به سمت های مختلفی هدایت می شوند. به نظر می رسد نخست وزیر به میلیون ها نفر از مردم می گوید به سر کار برگردید بدون آنکه برنامه روشن ایمنی و هدایت در مورد این که چطور باید سر کار بروند بدون آن که از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند، ارائه دهد.

وی اضافه نمود: چیزی که کشور امشب می خواست شفافیت و رضایت عمومی بود که به هیچ کدام دست نیافت. سران اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی هم توصیه جدید هوشیار باش را رد کردند و گفتند با آن ها در مورد برنامه جدید مشورت نشده و به انجام تغییرات جزئی بسنده خواهند کرد.

نیکلا استرجئون، نخست وزیر اسکاتلند بعد از جلسه کبرا (کمیته اضطراری دولت بریتانیا) هشدار داد این شعار مبهم و غیردقیق می تواند پیامد های فاجعه بار داشته باشد. پروفسور سوزان میشی، از دانشمندان سیج (گروه مشاوره علمی در مواقع اضطراری) هم گفت این شعار با شفافیت فاصله زیادی دارد.

وی همچنین گفت: این ممکن است از سوی بعضی به عنوان چراغ سبز در نظر گرفته گردد که می توانند در خانه نمانند و معاشرت با دوستان را شروع نمایند و کار های دیگر انجام دهند که باعث بالاتر رفتن خطر افزایش انتقال می گردد.

پیش از این جانسون گفته بود که قرار است نقشه راه عادی سازی شرایط را با پیاده کردن سیستم هشدار 5 مرحله ای برای ردیابی شیوع اعلام کند. امروز قرار است دولت انگلیس سندی 50 صفحه ای شامل جزئیات کامل این برنامه را برای بازگشایی مالی منتشر کند.

مشاوران علمی دولت بریتانیا هشدار داده اند که اگر تدابیر کاهش محدودیت ها با عجله اجرایی شوند، آمار تلفات این کشور بر اثر کرونا ممکن است تا خاتمه سال میلادی به بیش از 100 هزار نفر افزایش یابد. یکی از مشاوران دولت جانسون که نخواست نامش فاش گردد، گفت: جای مانور زیادی وجود ندارد.

آمار ها حاکی از آن است که تلفات بریتانیا احتمالاً ححدود 36 هزار و 800 نفر است که 5 هزار نفر بیشتر از آمار رسمی است. انگلیس با بیش از 219 هزار مورد ابتلا، سومین کشور اروپایی درگیر با این همه گیری دنیای است. در سطح دنیا هم بعد از آمریکا، اسپانیا و روسیه، در رتبه چهارم واقع شده است.

تا به امروز حدود چهار میلیون و 200 هزار نفر از مردم سراسر دنیا به کروناویروس مبتلا شده اند که از آن میان بیش از 284 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و مجموع یک میلیون و 500 هزار و 385 نفر نیز بهبودی پیدا نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتقاد تند به برنامه دولت جانسون برای بازگشایی بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند به برنامه دولت جانسون برای بازگشایی بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید