پولادگر: مطرح کردن بعضی مسائل در رسانه ها از سر خیرخواهی نیست، عسگری: اختیار تام دارم و کسی در کارم دخالت نمی کند

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، به گزارش ، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو و فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو با حضور در برنامه رکورد، شرایط تیم ملی در فاصله یک سال مانده به المپیک 2020 توکیو را تشریح کردند.

پولادگر: مطرح کردن بعضی مسائل در رسانه ها از سر خیرخواهی نیست، عسگری: اختیار تام دارم و کسی در کارم دخالت نمی کند

تحلیل های غیر منصفانه خودی ها دردناک تر از کارشکنی انگلیسی ها است

سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو گفت: مهم ترین چیزی که در شرایط کنونی باید به آن پرداخته شود مسابقات قهرمانی جهان است که مهم ترین رویداد تکواندو پیش از المپیک 2020 توکیو بود، اما صحبت ها و اطلاعاتی که دو هفته قبل در این باره مطرح شد، منصفانه نبود و فدراسیون در این زمینه مظلوم واقع شد. دولت انگلیس سناریو بسیار ظالمانه ای را در قبال تیم مردان ما پیاده کرد. البته آن ها دشمن ما هستند و به طور علنی مقابل ما قرار دارند، اما تحلیل های غیر منصفانه خودی ها و دوستان درباره این موضوع خیلی دردناک تر است. تیم مردان ما در 10 دوره مسابقات جهانی، 2 قهرمانی، 6 نایب قهرمانی و 2 عنوان سومی کسب کرد. این افتخارات تیم ملی ما را به عنوان یک تیم شاخص و قدرتمند مطرح می نماید که باعث شد انگلیسی ها آن کارشکنی ها را انجام بدهند.

اگر دیر اقدام نموده بودیم، برای هیچکس ویزا صادر نمی شد

او گفت: اگر از ما سوال می کردند می گفتیم که فدراسیون همه مدارک برای اخذ ویزا انگلیس را در یک زمان واحد به سفارت این کشور در آنکارا تحویل داد، بنابراین بحث دیر اقدام کردن فدراسیون در این باره منتفی است، زیرا اگر دیر اقدام نموده بودیم باید برای هیچ کدام از ورزشکاران ویزا صادر نمی شد، در حالی که صدور ویزا به طور گزینشی انجام شد و برای چند نفر صادر نشد و از طرف دیگر اگر چنین چیزی مطرح بود، طرف انگلیسی اعلام می کرد، اما متاسفانه برخی در داخل چنین صحبت هایی را مطرح کردند که خیلی غیر منصفانه است. کارشکنی هایی که انجام شد یک حرکت هدفمند و دقیق برای شکستن کمر تیم ملی مردان بود. انگلیسی ها دقیقا به نفراتی ویزا ندادند که ستاره های اصلی تیم ما بودند و رنکینگ المپیکی داشتند.

اگر ویزا میرهاشم و ناظمی صادر می شد می توانستیم روی سکو برویم

او توضیح داد: در آن مقطع به ما نمی گفتند که ویزا صادر نمی شود و برای صدور ویزا مدام امروز و فردا می کردند. با فدراسیون جهانی 6 بار مکاتبه کردیم و سپس ویزاها را به صورت تک تک صادر کردند که ما اعلام کردیم اولویتمان ورزشکاران هستند، زیرا به خود من نیز ویزا داده نشده بود. به کسانی ویزا ندادند که دو هفته قبل ویزایشان تمام شده بود و تا پیش از آن حداقل چهار بار به انگلیس رفته بودند که آخرین بار به مسابقات گرندپری سال گذشته منچستر بر می شود که در آن مسابقات پیروز شدند 1 طلا، 1 نقره و 1 برنز کسب نمایند. یکی از عواملی که باعث می شود ویزا را سریع تر صادر نمایند، سفر قبلی به آن کشور است حتی اگر این سفر 10 سال پیش اجرا شده باشد. هادی پور یکی از بهترین های تیم بود و در شرایط آرمانی قرار داشت و شانس اصلی مدال طلای آن وزن بود، اما کاری کردند که او شرایط مساوی برابر حریفان نداشته باشد. برای میر هاشم که شانس بسیار زیادی برای طلا داشت، اصلا ویزا صادر نکردند، جالب است که در همان وزن میرهاشم یک تکواندوکار انگلیسی قهرمان شد. مسابقات چند روز گذشته گرندپری رم ادعای ما را ثابت می نماید. میرهاشم در همان وزن توانست کسی را در فینال شکست دهد که اگر تا المپیک در هیچ مسابقه ای شرکت نکند، به خاطر امتیاز بسیار بالایی که در رنکینگ دارد باز هم سهمیه می گیرد. اگر ویزا این نفرات صادر می شد با یک طلا سوم جهان می شدیم. البته این فقط برای بخش مردان است، زیرا اگر بخواهیم مجموع زنان و مردان را حساب کنیم در هیچ کدام از ادوار قبلی روی سکو نمی رفتیم.

بعید می دانم مطرح کردن مسائل در رسانه ها از سر خیرخواهی باشد

پولادگر خاطر نشان کرد: با شرایط موجود اصلا قابل پیش بینی نیست که بتوانیم چند سهمیه المپیکی بگیریم. متاسفانه قبل از المپیک ریو عده ای از دوستان تاثیر بدی روی تیم گذاشتند و گفتند که 3 سهمیه داریم که هر 3 رنک یک جهان را دارند پس حتما طلا می گیرند. اگر این نفرات طلا می گرفتند گفته می شد طبیعی است و ما قبلا چنین چیزی را گفته بودیم، اما کافی بود یک نفر پیروز نشود تا هجمه ها و فضا سازی ها شروع شود. متاسفانه هادی ساعی دو هفته قبل گفته بودند که چشم بسته 3 سهمیه المپیک را می گیریم، در حالی که واقعا این طور نیست و این دوره کار سخت تر شده است. در دوره قبل 6 نفر اول رنکینگ سیستم سهمیه می گرفتند، اما الان 5 نفر سهمیه مستقیم از رنکینگ می گیرند و نفر ششم باید سهمیه اش را در مسابقات گرند اسلم بگیرد. تا شروع المپیک 3 گرندپری دیگر باقی مانده است که مهم ترین آن گرندپری روسیه است. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در راه کسب سهمیه المپیک به ما یاری نمایند و دیگر صحبت هایی مانند کسب سهمیه با چشم بسته تکرار نشود. همچنین اگر مشکل و ابهامی وجود دارد می تواند با یک جلسه یا تماس تلفنی برطرف شود و فکر نمی کنم که مطرح کردن این مسائل در رسانه ها از سر خیر خواهی باشد.

از خانواده مومن زاده عذرخواهی می کنم

او اظهار کرد: در بخش بانوان در رنکینگ شانس کسب سهمیه نداریم و بانوان باید در مسابقات قاره ای چین که نیمه دوم فروردین ماه سال آینده برگزار می شود، شرکت نمایند و آنجا سهمیه المپیک را بگیرند. از خانواده مهلا مومن زاده به خاطر صحبت هایی که درباره او انجام شد، عذرخواهی می کنم، زیرا به دروغ گفته شد که او هفده ساله نیست و علاوه بر این که در این ماجرا به او ظلم شد، فدراسیون را هم متهم به دروغگویی کردند. ما، ولی نژاد و همتی را هم در این سن داریم که در منچستر عملکرد خوبی داشتند، اما کم تجربه بودند.

تورنمنت های کیش 3 میلیار بدهی روی دستمان گذاشت

او گفت: توان مالی اعزام تیم به مسابقات آلمان را نداشتیم، اما 3 تورنمنت را در کیش میزبانی کردیم که 3 میلیارد بابت آن بدهی داریم که برای ما رقم هنگفتی است، زیرا تاکنون چنین مبلغی بدهکار نشده بودیم. امیدواریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این زمینه به ما یاری نمایند. در تورنمنت های سه گانه کیش کسانی روی سکو رفتند که همان نفرات مدنظر سرمربی تیم ملی بودند و توانستند امتیازات این مسابقات را کسب نمایند.

کشور های اروپایی، کار راحت تری برای افزایش امتیازات رنکینگ دارند

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: طبق برنامه قصد داشتیم جهت افزایش امتیازات اعضای تیم ملی در رنکینگ المپیکی در مسابقات آلمان شرکت کنیم که متاسفانه به خاطر مسائل موجود، این سفر انجام نشد. علاوه بر مسابقات رسمی که برگزار می شود تورنمنت هایی مانند مسابقات آلمان نیز 40 امتیاز دارد. کشور های اروپایی به واسطه نزدیکی و مسافت کمی که با یکدیگر دارند خیلی راحت در چنین مسابقاتی شرکت می نمایند و امتیازات را جمع می نمایند، اما چنین کاری برای ما مقدور نیست و اگر بخواهیم گله گذاری کنیم فقط زمان را از دست می دهیم.

انتخابی تیم ملی در نهایت شفافیت انجام شد

او توضیح داد: مسابقات قهرمانی آزاد کشوری، به 4 روز با حضور 700 ورزشکاری که خودشان را شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی می دیدند برگزار گردید و انتخابی تیم ملی نیز در نهایت شفافیت انجام شد. باید بپذیریم که در حال حاضر بهترین های تکواندوی ما همین نفرات هستند. سعی کردیم با استفاده از تمام توانمان به مسابقات جهانی برویم، اما با اتفاقاتی که افتاد، شیرازه تیم از هم پاشید. 4 تکواندوکار کم تجربه ما به این مسابقات اعزام شدند و برای نفراتی که قبلا در این مسابقات مدال گرفته بودند ویزا صادر نشد. اگر یک طلا می گرفتیم همراه با روسیه 222 امتیازی می شدیم و با وزن کشی ناظمی، یک امتیاز دیگر می گرفتیم که باعث می شد به تنهایی در رده سوم مسابقات قرار بگیریم. 3 وزن دیگرمان نیز در امتیاز طلایی حذف شدند، حتی بخشی با اشتباه داور نتیجه را واگذار کرد.

آنالیزور دارم، اما نمی توانم آن ها را در مسابقات کنارم داشته باشم

عسگری بیان نمود: تکواندو به خاطر ماهیت رزمی که دارد با رشته های دیگر متفاوت است و استرس مضاعفی در این ورزش وجود دارد که اگر یک لحظه غفلت کنید ممکن است لطمه های جبران ناپذیری متحمل شوید؛ بنابراین در رشته ای مانند تکواندو بحث روانی بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه اکنون در فضای مجازی شرایطی ایجاد شده که همه نتیجه گرا شده اند مثلا سجاد مردانی در 7 تورنمنت قبلی 6 مدال کسب نموده است، اما کافی است یک بار رنگ مدال او تغییر کند تا به راحتی مورد انتقاد های بی رحمانه واقع شود. به همین دلیل بازیکنان دچار اضطراب می شوند و ممکن است نتوانند تمام ظرفیت هایشان را در مسابقه پیاده نمایند. برای برطرف کردن این مسائل، از حضور یک روانشناس در تیم بهره بردیم. این که ما همه چیز را رسانه ای نمی کنیم دلیل بر این نیست که آن شرایط را نداریم. 2 - 3 آنالیزور دارم و به من یاری می نمایند، اما شرایط این که در مسابقات کنار من باشند فراهم نیستند، زیرا با شرایط مالی موجود، خودمان هم به سختی به مسابقات اعزام می شویم. فرزان عاشورزاده نیز پس از عمل جراحی که انجام داد از اوایل هفته به اردو اضافه شده و با نظر پزشک تیم به تمرینات ادامه می دهد تا مصدومیتش برنشود و شرایط حضور در مسابقات را پیدا کند.

غیر از وزن 80- کیلوگرم در بقیه اوزان شانس کسب سهمیه داریم

عسگری گفت: رنکینگ سیستم از سال 2013 شروع به کار کرد و تکواندوکاری مانند دای هون لی که الان رنک 1 جهان را دارد از همان سال شروع به جمع کردن امتیازات کرد. در این وزن میر هاشم حسینی را داریم که تا سال گذشته جزو 32 نفر برتر جهان نبود و نمی توانستیم او را به گرندپری روسیه اعزام کنیم، پس از طلایی که میر هاشم در بازی های آسیایی گرفت وارد رنکینگ سیستم شد و با مدال هایی که گرفت تا قبل از مسابقات منچستر به رنک 10 رسید و وقتی که نتوانست در این مسابقات شرکت کند تا رده دوازدهم نزول کرد، اما پس از کسب مدال طلای گرندپری رم احتمالا تا رده هشتم صعود خواهد نمود. امتیازات قبلی رنکینگ سیستم به تدریج کم می شود و تکواندوکاران ما باید امتیازات جدید بگیرند. این که قهرمانانی مانند عاشورزاده و خدابخشی اکنون در رنکینگ رتبه خوبی ندارند به این دلیل است که بعد از المپیک ریو مدالی نگرفتند. نمونه مقابل آن هم سجاد مردانی است که با مدال هایی که در تورنمنت های اخیر گرفته است صندلی خوبی در رنکینگ سیستم دارد و ممکن است تا رنک ششم این وزن صعود کند. در 3 وزن 58-، 68- و 80+ کیلوگرم شانس خوبی برای کسب سهمیه داریم، اما در وزن 80- بهترین رنکینگ ما بیست و چهارم است و حتی اگر در تمام مسابقات طلای این وزن را بگیریم، به خاطر شرایطی که داریم عملا شانس کسب سهمیه این وزن را نداریم.

زمان یاری به تیم ملی قبل از مسابقات است

او توضیح داد: گله گذاری را کنار گذاشته ایم و سعی می کنیم با امکانات و شرایطی که وجود دارد کنار بیاییم و مانند یک سرباز در خدمت تیم ملی باشیم. اتفاقات خوبی در تکواندو افتاده است و بازیکنان با تفکر جدیدی تمرین می نمایند. از تمام پیشکسوتان و کارشناسان تکواندو می خواهم هر یاریی که می توانند بنمایند. زمان این یاری ها قبل از مسابقات است و در سال منتهی به المپیک باید اختلافات و گله گذاری ها را کنار بگذاریم. شرایط به گونه ای است که نباید هیچ امتیازی را از دست بدهیم. اقدامی که با تصمیم کارشناسان انجام شد این بود که به دلیل دانشجو بودن بیشتر اعضای تیم ملی تکواندو، مسئولیت سرمربیگری تیم ملی دانشجویان در یونیورسیاد جهانی دانشجویان، بر عهده من باشد. این مسابقات ماه آینده در ایتالیا برگزار می شود و در حال حاضر در اردوی آماده سازی هستیم و امیدواریم که امتیازات این تورنمنت را در راه کسب سهمیه المپیک بگیریم.

کسی در کارم دخالت نمی نماید

عسگری بیان نمود: نمی دانم چرا هر بار این سوال مطرح می شود که آیا در کارم اختیار تام دارم یا خیر. شاید به این خاطر است که برخی از دوستان تصورات خود را مطرح می نمایند و برخی دیگر احتمالا می خواهند در کادر تیم ملی خلل ایجاد نمایند. هیچ کسی در کار من دخالت نمی نماید و تمام مسائل فنی تیم ملی بر عهده من و دستیارانم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پولادگر: مطرح کردن بعضی مسائل در رسانه ها از سر خیرخواهی نیست، عسگری: اختیار تام دارم و کسی در کارم دخالت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولادگر: مطرح کردن بعضی مسائل در رسانه ها از سر خیرخواهی نیست، عسگری: اختیار تام دارم و کسی در کارم دخالت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید