انتقاد یک استاد دانشگاه از عملکرد دولت انگلیس در مقابله به بحران کرونا

به گزارش وبلاگ آرشیو بهترین ها، یک استاد بهداشت عمومی دانشگاه بر این باور است که دولت بریتانیا در واکنش به بحران شیوع ویروس کرونا به شدت کند و آرام عمل کرده است.

انتقاد یک استاد دانشگاه از عملکرد دولت انگلیس در مقابله به بحران کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آرشیو بهترین ها به نقل از رویترز، آنتونی کاستلو استاد دانشگاه اینترنشنال چایلد هلث و مدیر موسسه یو ال سی برای بهداشت جهانی در مصاحبه ای تاکید کرد: دولت بریتانیا در واکنش به بحران شیوع ویروس کرونا به شدت آرام و کند اقدام کرده ، این عملکرد دولت انگلیس می توانست تعداد مرگ و میرها در این کشور را به 40 هزار نفر افزایش دهد.

بر اساس این گزارش بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در ابتدا حاضر نشد تدابیر کنترلی و محدود کننده شدیدی را برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ کند ولی در نهایت زیر فشار نقدها و حدس هایی که نشان می داد احتمال مرگ 250 هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود دارد، مجبور شد برخی تدابیر محدودکننده از جمله قرنطینه را اجرا کند.

تا به امروز بیش از 13729 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان های بریتانیا جان خود را از دست داده اند. ولی برخی آمارهای جدید نشان میدهد که تعداد واقعی قربانیان احتمالا بسیار بیشتر از این رقم بوده است.

آنتونی کاستلو گفت: اشتباهات سیستم که منجر شد ما شاید بالاترین آمار قربانیان ویروس کرونا در اروپا را داشته باشیم، چه بوده است؟ ما باید با واقعیت روبرو شویم: ما در واکنش نشان دادن در برخی زمینه ها واقعا کند و آرام عمل کردیم. ولی می توانیم مطمئن شویم که در صورت وقوع موج دوم ویروس کرونا، دیگر کند و آرام عمل نخواهیم کرد.

بریتانیا پنجمین آمار بالای فوت ناشی از ویروس کرونا را در جهان دارد.

کاستلو اضافه نمود: تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونا در بریتانیا می تواند تا 40 هزار نفر نیز افزایش یابد و تنها 10 تا 15 درصد جمعیت از این پس می توانند در برابر این ویروس مصونیت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انتقاد یک استاد دانشگاه از عملکرد دولت انگلیس در مقابله به بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد یک استاد دانشگاه از عملکرد دولت انگلیس در مقابله به بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید