ادبیات

معرفی شش قله معروف و دیدنی ایران

ایرنا/ این خبر پیرامون معرفی شش قله معروف و دیدنی ایران برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

14 آذر 1401

معرفی فیلم فانتزی Slumberland با بازی جیسون موموآ

فیلم اسلامبرلند (Slumberland) جدیدترین داستان فانتزی و بچگانه ای به شمار می رود که به وسیله سرویس آنلاین نتفلیکس مورد اقتباس قرار گرفته است. این فیلم بر اساس کمیک استریپی به نام نموی کوچولو در اسلامبرلند (Little Nemo In Slumberland) از سال 1905 میلادی نوشته وینسور مک کی...

30 شهریور 1401

گردشگری نجوم سفری همراه با رصد ستارگان و تماشای آسمان است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، گردشگری نجوم سفری همراه با رصد ستارگان و تماشای آسمان است.

9 شهریور 1401

پوستر بی رویا و نمور رونمایی شد

پوستر فیلم سینمایی بی رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری و نمور به کارگردانی داود بیدل منتشر شد.

15 خرداد 1401

اپل در حال کار بر روی سریال تازه متروپلیس با کارگردانی سم اسماعیل است

در دسامبر سال جاری حق نشر ایالات متحده برای شاهکار جادوانه فریتز لانگ، یعنی متروپولیس منقضی می گردد. اپل هم از فرصت استفاده نموده و دست جنبانده تا یک سریال تازه با الهام از فیلم کلاسیک 1927 بسازد.

8 اردیبهشت 1401

فردوسی نه نژادپرست بوده، نه ضد زن

در روزهای اخیر بحث جعلیاتی که به شاهنامه فردوسی منسوب می شوند، در فضای مجازی داغ شده است؛ بیت هایی که بعضا حتی در کتاب درس فارسی دانش آموزان آمده اند و موجب واکنش بعضی شاهنامه پژوهان شده اند.

8 اسفند 1400

مسیرهای گردشگری به سمت کویر لوت باید به صورت شفاف معین و تثبیت شوند

ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، مسیرهای گردشگری به سمت کویر لوت باید به صورت شفاف تعیین و تثبیت شوند.

7 دی 1400

شرح مصطفی میرسلیم درباره مذاکرات وین

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نوشت با حفظ خوی استکباری آمریکا بعید است نتیجه مفیدی از مذاکرات حاصل گردد.

18 مهر 1400

دنیای زیر آب در یک رمان کودک

رمان کودک شارلوی 2726 نوشته پروین پناهی منتشر شد.

15 شهریور 1400

طهران چگونه تهران شد؟

تهران (پانا) - آن روز ها که تهران از هر طرف کِش نیامده بود و در حصار خندق و دروازه ها قرار داشت، حتی قبل تر از آن، زمانی که هنوز به پایتختی ایران انتخاب نشده بود و دهی از توابع شهرری به حساب می آمد، نامش تهران بود؛ نامی که به نظر می رسد از گذشته های دور روی...

8 تیر 1400

داوطلبان تحصیل در دوره دکتری در دانشگاه حکیم سبزواری برای ثبت نام تا 26 خرداد مهلت دارند

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری در اطلاعیه ای اظهار داشت ثبت نام برای تحصیل در دوره دکتری و بدون آزمون تا 26 خرداد ادامه دارد.

25 خرداد 1400

از هیچ به همه چیز رسید!

او را به عنوان هنرمند هیچ ساز می شناسند. مجسمه سازی که پیکره می سازد اما خبری از سر و دست و پا نیست. انتزاع در کارهایش حرف اول و آخر را می زند؛ آن هم در ترکیبی عجیب و البته محبوب از مدرنیسم و فرهنگ سنتی و عرفان ایرانی.

25 فروردین 1400

ستارگان مجازی (پنجشنبه 3 خرداد 97)

ستارگان مجازی امروز را با خبر ناراحت کننده درگذشت یکی دیگر از عزیزان هنرمندمان آغاز می کنیم. در ادامه به قول رییس جمهور محترم کشورمان در مورد ورزش بانوان رسیده و پس از آن پیشنهادی به اشکان دژاگه می دهیم. در انتها نیز به شرایط عجیب آرش استیلاف...

5 اسفند 1399

اس ام اس و پیغام تسلیت به مناسبت چهلمین روز درگذشت پدر، مادر، اقوام و دوستان

مرگ رویدادی است که در چرخه زندگی هر انسانی اتفاق می افتد بنابراین هرکس در مقطعی از زندگی داغدار از دست دادن عزیزانش می شود ابراز همدردی با بازماندگان می تواند مقداری از درد و اندوه آنان را بکاهد. در این شرایط با فرستادن پیغام تسلیت می توانیم تسلی خاطر...

6 بهمن 1399

تعطیلی 25 شرکت کاغذی صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بالغ بر 25 شرکت کاغذی را تعطیل کردیم و شرایط خروج از بنگاه داری به خوبی و به شدت پیش می رود.

14 دی 1399

چرا حتما باید توت خشک بخوریم ؟

خانواده توت ها تنوع بسیار بالایی دارند که مصرف آن ها فواید مناسبی برای بدن دارد، همچنین توت خشک از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد و خوردن توت خشک در وعده های روزانه عالی است.

13 دی 1399

خبرنگاران محمود تراب نیا هنرمند اهل انزلی درگذشت

رشت-خبرنگاران- محمود تراب نیا هنرمند اهل انزلی پس از سالها فعالیت در حوزه های مختلف سینمایی و ادبی بامداد سه شنبه 20 آبان در اثر حمله قلبی در گذشت.

22 آذر 1399

جشنواره تابستانی در کشورهای مختلف

خبرنگاران/خراسان رضوی بلندترین روزها و کوتاهترین شب های سال در فصل تابستان است. تابستان تنها گرما نیست و معمولا بسیاری از جشن ها و مراسم های باستانی و قدیمی در این فصل برگزار می گردد.به نظر می رسد، تابستان، تغییری در رفتار، نگرش و همچنین انرژی افراد ایجاد...

29 شهریور 1399

برگزاری ویژه برنامه فراتر از خورشید در گیلان

خبرنگاران/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: ویژه برنامه های سی ویکمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) با عنوان فراتر ازخورشید برگزار می گردد.

17 مرداد 1399

آمپارو داویا چهره ادبیات فانتزی آمریکای لاتین درگذشت

به گزارش خبرنگاران، آمپارو داویا نویسنده اهل گروه بومی های زاکاتکو مکزیک و نویسنده درخت های وحشت زده و میزبان که به عنوان یکی از مهم ترین چهره های ژانر فانتزی هم در مکزیک و هم در آمریکای لاتین شناخته می شد، در 92 سالگی از جهان رفت.

6 تیر 1399
تعداد: (25)