کتاب

معرفی شش قله معروف و دیدنی ایران

ایرنا/ این خبر پیرامون معرفی شش قله معروف و دیدنی ایران برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

14 آذر 1401

نگرانی از حمله ماشین های فضایی به زمین ، چرا ممکن است به سیاره ما حمله نمایند؟

یک متخصص پیشرو یوفو ادعا می نماید که تمدن بشری می تواند به وسیله هوش مصنوعی فرازمینی ابر شکارچی از بین برود.

10 مهر 1401

زیباترین مکان های زمستانی در دنیا ، بخش دوم

در سرتاسر دنیا، مکان های بسیار زیبایی وجود دارند؛ هر چند، بعضی از این مکان ها به هنگام زمستان و بارش برف، زیباتر و تماشایی تر نیز می شوند.

22 مرداد 1401

چاپ ریسو چیست و چه مزایای دارد ؟

چاپ ریسو یا ریسو گراف (Risograph) در حقیقت نام نوعی از چاپ نیست بلکه نامی تجاری است که یک شرکت ژاپنی بر روی محصول نو خود که نوعی چاپ تلفیقی را ارائه می کرد گذاشت اما این نام تجاری مانند بسیاری از نام های تجاری در ایران که به صورت نام عام به کار برده می شوند ،...

17 تیر 1401

گردهمایی بنزها؛ از 500 میلیون تا 5 میلیارد تومان

در این گردهمایی، مدل های مختلفی از بنز های تولیدی تا سال 2000، با قیمت ها و البته رنگ های مجذوب کننده متفاوت، حضور داشتند.

29 خرداد 1401

نگاهی به فیلم نوار مناقصه (The Tender Bar)؛ ساختۀ جورج کلونی

نوار مناقصه هشتمین فیلم جورج کلونی در مقام کارگردان است و دقیقا در نقطۀ مقابل فیلم هفتم او قرار گرفته است. آسمان نیمه شب یک فیلم علمی تخیلی بزرگ و سرد بود و کافۀ پر مهر که بر اساس کتاب خاطرات روزنامه نگاری به نام مورینگر ساخته شده، داستانی گرم و صمیمی...

31 فروردین 1401

دیدنی های عشق آباد، مرکز ترکمنستان

عشق آباد، مرکز ترکمنستان که نام مستعار آن شهر مرمر سفید است، جاذبه های منحصربه فرد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی فراوانی دارد که گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب می کند.

26 فروردین 1401

فردوسی نه نژادپرست بوده، نه ضد زن

در روزهای اخیر بحث جعلیاتی که به شاهنامه فردوسی منسوب می شوند، در فضای مجازی داغ شده است؛ بیت هایی که بعضا حتی در کتاب درس فارسی دانش آموزان آمده اند و موجب واکنش بعضی شاهنامه پژوهان شده اند.

8 اسفند 1400

چاپ کتاب و کالاهای غیرمجاز در چاپخانه های بدون مجوز اتحادیه انجام می گردد

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اقدامات اخیر این تشکل صنفی در برخورد با واحدهای بدون مجوز، شرح داد: طبق برنامه از پیش مشخص شده بازرسی از واحدهای چاپی ادامه دارد، بعضی از چاپخانه ها اکنون از وزارت...

11 آذر 1400

مسابقات پایان نامه 3 دقیقه ای، بومی شده رویدادهای علمی جهانی، انتقاد از برگزاری موازی مسابقات

رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در مراسم اختتامیه و فینال پنجمین دوره مسابقات ملی خاتمه نامه سه دقیقه ای و نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای گفت: این مسابقات می تواند بومی شده رویدادهایی مانند TED یا رویدادهای مشابه باشد.

28 آبان 1400

دنیای زیر آب در یک رمان کودک

رمان کودک شارلوی 2726 نوشته پروین پناهی منتشر شد.

15 شهریور 1400

بهترین زمان سفر به بلژیک چه ماهی است؟

جهانگردی بخصوص سفر به کشور های اروپایی یکی از لذت بخش ترین مسافرت هایی است که هر انسانی می تواند آن را تجربه کند حال فرقی نمی کند که می خواهید به کدام کشور سفر کنید، مطلب مهمی که در این بین به چشم می خورد آشنایی با یک کشور دیگر و آداب و رسوم و مردم آن است...

23 مرداد 1400

تمدید پنج روزه فروش اینترنتی کتاب های درسی از امروز

خبرگزاری خبرنگاران- دانش آموزان پایه های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم و یازدهم و دوازدهم دبیرستان که تا به امروز پیروز به خرید اینترنتی کتاب های درسی خود نشدند از امروز می توانند نسبت به خرید کتاب های درسی خود اقدام نمایند.

12 مرداد 1400

چرا یوبی سافت دیگر بازی خوب نمی سازد؟

همواره از یوبی سافت به عنوان یکی از عظیم ترین و بااهمیت ترین شرکت های بازی سازی دنیا یاد می نمایند، اما با نگاهی به کارنامه این شرکت فرانسوی در سال های اخیر به راحتی می توان به این نتیجه رسید که عصر طلایی شاهزادگان پارسی، آدمکش های تاریخی و جاسوس های بین...

22 تیر 1400

طهران چگونه تهران شد؟

تهران (پانا) - آن روز ها که تهران از هر طرف کِش نیامده بود و در حصار خندق و دروازه ها قرار داشت، حتی قبل تر از آن، زمانی که هنوز به پایتختی ایران انتخاب نشده بود و دهی از توابع شهرری به حساب می آمد، نامش تهران بود؛ نامی که به نظر می رسد از گذشته های دور روی...

8 تیر 1400

سوفی شول؛ دختری با رز سفید زیر گیوتین هیتلر

از سوفی و برادرش بازپرسی شد و آنان پس از یک محاکمه نمایشی به مجازات مرگ محکوم شدند. گر چه آن ها از خیانت به بقیه اعضای گروه سر باز زدند، مقامات به هر حال توانستند دوستانشان را پیدا نموده و ظرف یک ماه تمام آن ها را اعدام نمایند.

5 تیر 1400

از هیچ به همه چیز رسید!

او را به عنوان هنرمند هیچ ساز می شناسند. مجسمه سازی که پیکره می سازد اما خبری از سر و دست و پا نیست. انتزاع در کارهایش حرف اول و آخر را می زند؛ آن هم در ترکیبی عجیب و البته محبوب از مدرنیسم و فرهنگ سنتی و عرفان ایرانی.

25 فروردین 1400

بزرگترین نقاشی دنیا فروخته شد خبرنگاران

بزرگترین نقاشی دنیا که یک هزار و 800 متر مربع مساحت دارد، در یک حراجی به قیمت فراتر از انتظار 62 میلیون دلار به فروش رسید.

21 فروردین 1400

جاذبه های گردشگری اشتوتگارت؛ شهر پورشه و بنز

از جاذبه های گردشگری اشتوتگارت می توان به موزه مرسدس بنز و پورشه، کلیسای یوهانس، موزه هنر اشتوتگارت و ... اشاره کرد. شهر اشتوتگارت یکی از بی نظیرترین شهرها برای عاشقان خودروست.

9 اسفند 1399

عقیقه چیست و چه شرایطی دارد؟

عقیقه کردن عملی مستحب است که در روز هفتم از تولد فرزند، گوسفندی را ذبح می نمایند و طبق شرایط خاصی گوشت آن را بین مومنان تقسیم می نمایند.

9 بهمن 1399
تعداد: (45)